Debata „Oblicza przemocy”
Data publikacji: 7 grudnia 2015
W pierwszy piątek grudnia, Wydział Nauk Pedagogicznych oraz Wydział Nauk o Zdrowiu wspólnie z Urzędem Miasta Włocławek zorganizowali debatę pt. „Oblicza przemocy”. Debata zrealizowana była w ramach Włocławskiej Kampanii Białej Wstążki, na którą patronat honorowy objęli: Prezydent Miasta Włocławek oraz Starostwa Włocławski. Celem debaty było uświadomienie istnienia różnych form przemocy i podjęcie próby przeciwdziałania negatywnym skutkom jej stosowania. Podczas debaty poruszane zostały następujące tematy:
[fblike]
- Zjawisko przemocy w rodzinach z problemem uzależnienia – dr Beata Płaczkiewicz, Dziekan Wydziału Nauk Pedagogicznych KSW
- Przemoc jako problem praktyczny oraz problem naukowy – prof. Teresa Hejnicka- Bezwińska, Wydział Nauk Pedagogicznych KSW
- Somatyczne następstwa przemocy fizycznej- Anna Antczak, Wydział Nauk o Zdrowiu KSW
- W zaciszu czterech ścian – chłodna przemoc – dr Maria Posłuszna- Owcarz, Wydział Nauk o Zdrowiu KSW
- Skala zjawiska przemocy domowej – Piotr Bartczak, ekspert Zespołu Prewencji Kryminalnej, Nieletnich i Patologii, Wydział Prewencji KMP Włocławek
- Dlaczego interdyscyplinarnie – mgr Agnieszka Łoboda, Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie we Włocławku
- Dozór kuratora sądowego nad skazanym, sprawcą przemocy w rodzinie – szansą na jego pozytywną zmianę- Wojciech Kuźmicki, Kierownik II Zespołu Kuratorskiej Służby Sądowej Wykonującego Orzeczenia w Sprawach Karnych w Sądzie Rejonowym we Włocławku.
W debacie udział wzięli uczniowie włocławskich szkół ponadgimnazjalnych: I LO im. Ziemi Kujawskiej, II LO im. Mikołaja Kopernika, IV LO im. K.K.Baczyńskiego, Zespół Szkół Samochodowych, Zespół Szkół Akademickich, Zespół Szkół Ekonomicznych we Włocławku (wszystkie uczestniczące szkoły otrzymały dyplomy z podziękowaniami za udział), pedagodzy, policjanci, psycholodzy, kuratorzy sądowi, przedstawiciele stowarzyszeń, KDUTW, przedstawiciele instytucji zajmujących się tematem przeciwdziałania przemocy oraz inne osoby zainteresowane.