Oferta praca WIKA Polska – Managing Director – CTO

Dział Promocji KSW 06 gru , 2023 0 Comments

Obecnie do WIKA Polska poszukujemy kandydatów na stanowisko: Managing Director – CTO

What we offer:

  • a job in the largest manufacturing company in Włocławek
  • stable employment in a company with over 100 years of tradition
  • real influence on the shape of campany’s processes and policies
  • international work environment
  • professional development and improvement of qualifications
  • challenges and opportunity for self-fulfilment
  • task-based work system
  • benefit package (e.g.: private medical care and group insurance for you and your family, free entry to selected fitness clubs, MyBenefit)

Your responsibilities:

  • holding the position of Chief Technical Officer (CTO) managing the technical and quality divisions
  • C-level function, shared responsibility for the strategy, development, business and financial result of the company in Poland, making key decisions
  • building up competences to act as a R&D service provider in a long term perspective
  • implementation of innovative solutions in the field of machine building, production equipment and work organization in order to improve the quality and efficiency of the processes
  • strengthening the trust with main stakeholders to be a recognized customer oriented business partner
  • team building based on Empowerment
  • managing an efficient interface between operations, quality and engineering
  • organizing teamwork on the basis of joint problem solving and taking up challenges

Our expectations:

  • several years of experience in operations and technical environment in a managerial position
  • solid foundation for quality management
  • advanced leadership skills
  • fluent English
  • feeling comfortable in working an international, intercultural environment
  • experience with long-term, sustainable innovations engaging your own team

 

Link do formularza poniżej:
https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=4085eebf6705428cbe9e4cb7a24a2877

oraz mail do przesłania aplikacji:
kariera@wikapolska.pl

Oferta pracy firmy Indorama Ventures Poland Sp. z o.o.

Ania Krzemińska 07 cze , 2023 0 Comments

Poszukujemy kandydatów na stanowisko: ELEKTRYK AUTOMATYK W DZIALE UTRZYMANIA RUCHU

Miejsce pracy: Włocławek, ul. Krzywa Góra 19

Indorama Ventures Poland Sp. z o.o. produkuje politereftalan etylenu, tworzywo sztuczne wykorzystywane do produkcji opakowań. Koncern  obecny w 35 krajach.

 

Czym zajmuje się Dział Utrzymania Ruchu, do którego rekrutujemy?

  • obsługa techniczna maszyn, urządzeń oraz instalacji, usuwanie awarii.
  • działania prewencyjne w obszarze elektryki i automatyki,
  • planowanie napraw/remontów,

Co będzie należało do Twoich zadań?

  • wykonywanie patroli instalacji, kontrolowanie pracy urządzeń
  • wykonywanie napraw i remontów,
  • sprawdzanie urządzeń aparatury kontrolno-pomiarowej,
  • wykonywanie prac zleconych w zakresie utrzymania ruchu i konserwacji.

Prześlij do nas CV, jeśli:

  • posiadasz wykształcenie kierunkowe:elektryk,
  • automatyk lub pokrewne
  • chciałbyś zdobyć doświadczenie w światowym koncernie
  • jesteś gotów zdobyć uprawnienia energetyczne
  • interesuje Cię dokumentacja techniczna
  • masz zdolności manualne i analityczne

Co możemy Ci zaoferować?

  • stabilne zatrudnienie w międzynarodowej firmie
  • prywatną opiekę medyczną
  • możliwość ciągłego rozwoju
  • pakiet świadczeń socjalnych
  • dobrą atmosferę pracy
  • BHP na wysokim poziomie

Drogi Kandydacie, CV z nazwą stanowiska w temacie e-maila, kieruj proszę na adres: kadry@pl.indorama.net

Co z tą pracą zdalną?

Dział Promocji KSW 09 cze , 2022 0 Comments

W celu przeciwdziałania COVID-19 pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna). Możliwość taką wprowadziła ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych („Specustawa”). Nadal wśród pracodawców i pracowników powstają jednak wątpliwości, w jaki sposób taka praca może być zlecona i wykonywana. Pogłębia je fakt, że instytucja pracy zdalnej nie została jak dotąd uregulowana w Kodeksie Pracy i stosowana jest przeważnie ad-hoc, na podstawie wewnętrznych regulacji obowiązujących u pracodawców.

Specustawa nie określa m.in. formy polecenia pracy zdalnej. Zgodnie z wyjaśnieniami Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, takie polecenie może zostać wydane w dowolnej formie, w tym również nawet ustnie. Jednocześnie, powyższe rozwiązanie powinno zostać uznane za wyjątkowe i rekomendowane jest potwierdzenie zlecenia wykonywania pracy zdalnej, w postaci np. pisemnego polecenia skierowanego do pracownika albo choćby mailowo (za pośrednictwem poczty służbowej). Rekomendowane jest również przyjęcie nawet podstawowych wewnętrznych regulacji, określających zasady wykonywania pracy zdalnej. 

Warto zauważyć, że wynagrodzenie za pracę zdalną przysługuje jak wynagrodzenie za normalny czas pracy. Nie należy bowiem mylić tej instytucji przykładowo z opieką nad dzieckiem do lat 8 i otrzymywaniem z tego tytułu dodatkowego zasiłku opiekuńczego, przewidzianego w Specustawie. W odróżnieniu od pracy zdalnej, ubezpieczony uprawniony do powyższego zasiłku nie wykonuje pracy. 

Praca w formie zdalnej na podstawie Specustawy może być wykonywana przez czas określony. Ustawa nie określa przy tym jaki ma być to okres. Ponieważ zgodnie z treścią Specustawy przepis wprowadzający taką możliwość traci moc po upływie 180 dni od dnia wejścia w życie (8 marca 2020 r.), powyższy okres należy uznać za maksymalny.

Praca zdalna a telepraca

Warto przy tym zauważyć, że stałe wykonywanie pracy poza miejscem pracy stanowiłoby telepracę, a więc odmienną instytucję prawa pracy, która wprost została uregulowana w Kodeksie Pracy.  W odróżnieniu od pracy zdalnej, wprowadzenie telepracy, oprócz przyjęcia formalnego regulaminu telepracy, wymaga również m.in. zawarcia porozumienia z zakładowymi organizacjami związkowymi występującymi u pracodawcy i zmiany umowy o pracę. 

W przypadku zlecenia pracy zdalnej w omawianej sytuacji zawarcie porozumienia nie jest wymagane i wystarczające jest wydanie polecenia. 

Na podstawie Kodeksu Pracy pracownik zobowiązany jest stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę. Odmowa zastosowania się przez pracownika do polecenia służbowego grozi odpowiedzialnością porządkową.

Na zakończenie warto zauważyć, że zgodnie z literalnym brzmieniem Specustawy, praca zdalna może odnosić się jedynie do pracy określonej w umowie o pracę. 

Problem po stronie pracodawców może powstać, gdy nie będzie możliwości zlecenia pracownikowi pracy zdalnej, odpowiadającej pracy np. wykonywanej
w zakładzie pracy. W takiej sytuacji konieczna może być zmiana umowy o pracy lub oczekiwanie na nowelizację Specustawy w tym zakresie. 

Praca zdalna – o czym warto wiedzieć | EY Polska

Chwila refleksji….

Potrafimy budować wieżowce, potrafimy pracować w chwili kryzysu, ale nie potrafimy porozumieć się ze sobą na płaszczyźnie międzyludzkiej. Zdalna praca, zdalne nauczanie, przez niektórych tak bardzo lubiane, nie sprzyja dobremu rozwojowi, owszem jest szeroko dostępne. Siadasz przed laptopem i logujesz się ENTEREM, wychodząc wciskasz ESC, proste i niebezpieczne. Jesteś i Cię nie ma.

Wszystko sprzyja temu, abyśmy unikali normalności, prawdziwości i poprawności. Wszystko można upiększyć, włączyć, wyłączyć, skasować…Uważajmy na wirtualny świat, bo potrafi on doskonale wykasować nas z życia realnego. Wirtualnie dajesz sobie prawo do wielu żyć, do większego dostępu informacji…I to tez jest dobre, bo wszystko zmierza ku temu by móc się rozwijać, ale wraz z tym rozwojem niech idzie w parze rozwój kontaktów międzyludzkich, rozwój duchowości, rozwój emocjonalny. Nie pozwólmy wylogować się z życia, tylko twórzmy naszą rzeczywistość.

Joanna Podemska

 

 

Praca sezonowa we Francji

Dział Promocji KSW 18 maj , 2022 0 Comments

Z czym Ci się kojarzy FRANCJA?
Czy nie ze smakowitą francuską bagietką, serami brie i camembert, croissantem, czerwonym winem i doskonałym szampanem?
Możesz doświadczyć tego WSZYSTKIEGO wyjeżdżając do pracy przy zbiorze winogron w Szampanii we Francji.

Francuska firma G2V Services która współpracuje z największymi „domami szampana” takimi jak Moet, Vranken & Pommery, Taittinger już od 8 lat organizuje takie wyjazdy dla osób z Polski.

W tym roku swoją ofertę kieruje głównie do STUDENTÓW.

Kiedy?

•      Wrzesień 2022

Co oferujemy?

•           9 – 12 dni pracy przy zbiorze winogron w regionie Szampanii (okolice miast Reims, Troyes)

•           Umowę o pracę sezonową na czas określony

•           Transport i zakwaterowanie w hotelach klasy turystycznej na koszt pracodawcy

•           Bezpłatny ciepły posiłek w restauracji

•           Wynagrodzenie w systemie akordowym z gwarantowaną minimalną stawką dzienną w wysokości 89 euro brutto

Czego oczekujemy?

•           Zaangażowania w wykonywana pracę

•           Dobrej współpracy z całą grupą

•           Zdyscyplinowania

Jeżeli jesteś zainteresowany (Ty, Twoi znajomi, grupa znajomych) i chcesz poznać szczegóły dotyczące wyjazdu, to prosimy o kontakt pod adresem: biuro@g2vservices.fr podając swoje imię i nazwisko oraz wpisując w tytule maila – STUDENT
Termin przesyłania zgłoszeń do 30 czerwca 2022 roku.
Ilość miejsc ograniczona.
Szczegółowe informacje prześlemy na Twój e-mail.

 

„Własna firma – co warto wiedzieć na początek ?” – bezpłatne szkolenie online

Dział Promocji KSW 10 maj , 2022 0 Comments

Zapraszamy do udziału w bezpłatnym szkoleniu online ” Własna firma – co warto wiedzieć na początek ?”
W trakcie spotkania dowiesz się:
– jakie są uwarunkowania prowadzenia firmy,
– jakie są koszty w działalności,
– jaką wybrać formę opodatkowania,
– jakich formalności należy dopełnić, aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą.

Szkolenie odbędzie się 19 maja br. w godzinach 9.00-11.00  za pośrednictwem aplikacji Zoom.
Udział w webinarium jest otwarty i bezpłatny dla wszystkich zainteresowanych.

Dodatkowe informacje i zapisy:
Justyna Grębicka, tel. 54 411 21 40 wew. 12, e-mail: justyna.grebicka@wup.torun.pl 

5 trików jak zwiększyć efektywność, produktywność pracy i wydajność (nawet więcej)

Dział Promocji KSW 10 maj , 2022 0 Comments

Poniższy artykuł zawiera naukowe i przetestowana triki na to jak wykonać więcej pracy w krótszym czasie. Jak poprawić swoją produktywność i efektywność.

Oto pięć najlepszych polepszaczy wydajności:
1. Użyj zasady dwóch minut – produktywność.

„Jeśli zajmie to mniej niż dwie minuty, zrób to teraz.” – David Allen
W książce Davida Allena „Getting Things Done”, wyjaśnione jest jak w łatwy sposób można zwiększyć swoją produktywność. Jest to prosta zasada. Działa dlatego że ćwiczy Twój umysł w pokonywaniu prokrastynacji i zwalcza niechęć do pracy. Więc jeśli natkniesz się na zadanie które zajmuje mniej jak 2 minuty, zrób to teraz.

Tę strategię zwiększania produktywności, możesz nazwać jak tylko chcesz, jej cel to ułatwienie Ci rozpoczęcia pracy nad rzeczami, które powinieneś robić i zwiększenie efektywności.

Będąc bardziej szczegółowym…

Większość zadań, z którymi zwlekasz, nie jest naprawdę trudna – masz talent i umiejętności, aby je wykonać – po prostu unikasz ich rozpoczynania z tego czy innego powodu.

 

Jak możesz sobie pomóc i polepszyć wydajność? Bardzo ważne jest tu abyś:

  • stosował dobre i szybkie narzędzia, ja polecam nowego note’a
  • bądź na imprezach podczas których coś się dzieje, np. tak jak te i rozmawiaj z osobami które są bardzo wydajne (liderzy), lub tam gdzie ludzie odpoczywają, np podczas takich.
  • dodatkowo, aby być wydajniejszym stosuj suplementy kognitywne, wspomagające pracę mózgu
  • a także zadbaj o swoje biuro, aby dobrze Ci się pracowało i nic nie rozpraszało
  • rozwijając wiedzę z zakresu wydajności i osiągania celów, możesz skorzystać z konsultacji ze mną bądź przeczytać którąś z książek na ten temat

A teraz wracamy do zasady 2 minut.

Reguła 2-minutowa pokonuje zwlekanie i lenistwo, ułatwiając podjęcie działań i zwiększenie efektywności, których nie można odmówić.

Zasada 2 minut, składa się z dwóch części

Część 1 – Jeśli zajmuje to mniej niż dwie minuty, zrób to teraz.

To zaskakujące, jak wiele rzeczy odkładamy, a moglibyśmy to zrobić w dwie minuty lub krócej. Na przykład, mycie naczyń natychmiast po posiłku, wynoszenie śmieci, czyszczenie , wysyłanie e-maila i tak dalej.

Jeśli wykonanie zadania zajmuje mniej niż dwie minuty, postępuj zgodnie z regułą i rób to teraz.

Część 2 – Kiedy zaczynasz nowy nawyk, powinno to zająć mniej niż dwie minuty.

Czy wszystkie twoje cele mogą zostać osiągnięte w mniej niż dwie minuty? Oczywiście, że nie.

Ale każdy cel może zostać rozpoczęty w ciągu 2 minut lub mniej. I taki jest cel tej małej zasady.

Może się wydawać, że ta strategia jest zbyt podstawowa dla Twoich wielkich celów życiowych, ale twierdzę, że się mylisz. Działa dla każdego celu z jednego prostego powodu: fizyka prawdziwego życia.

Nauka prawdziwego życia

Jak sir Isaac Newton uczył nas dawno temu, przedmioty w stanie spoczynku mają tendencję do pozostawania w spoczynku, a obiekty w ruchu zwykle pozostają w ruchu. Dotyczy to zarówno ludzi, jak i spadających jabłek.

Reguła 2-minutowa działa zarówno na duże cele, jak i na małe cele z powodu bezwładności życia. Gdy zaczniesz coś robić, łatwiej to kontynuować. Uwielbiam tę 2-minutową regułę, ponieważ obejmuje ideę, że wszystkie dobre rzeczy dzieją się, gdy zaczniesz.

Chcesz zostać lepszym pisarzem? Wystarczy napisać jedno zdanie (zasada 2 minut), a będziesz pisał przez kolejną godzinę.
Chcesz jeść zdrowiej? Zjedz jeden owoc (zasada 2 minut),
a prawdopodobnie jego słodycz sprawi, że zjesz kolejny.

Chcesz stworzyć nawyk? Po prostu przeczytaj pierwszą stronę nowej książki (zasada 2 minut) i zanim się obejrzysz, pierwsze cztery są już za Tobą. Powtarzaj to regularnie, w ten sposób tworzysz nawyk.

Chcesz biegać cztery razy w tygodniu? W każdy poniedziałek, środę, piątek i sobotę, po prostu załóż buty do biegania i wyjdź za drzwi (zasada 2 minut), a skończysz na przerzucaniu kilometrów na nogach zamiast popcornu w żołądku. Mam nadzieję że już zdałeś sobie sprawę jak pomocna jest ta reguła w przypadku gdy chcesz zwiększyć swoją efektywność i produktywność pracy. Każdy może poświęcić 120 sekund. Wykorzystaj ten czas, aby zrobić jedną rzecz. Ruszaj!

2. Twój poranny rytuał – produktywność.

„Istnieją tylko dwa dni w roku, w których nic nie może być zrobione. jeden nazywamy wczoraj, a drugi jutro.” – Dalajlama
W książce „Fenomen poranka” Hal Elrod opisuje swój rytuał
i mówi dlaczego jest on tak ważny, link do książki: Hal Elrod: Fenomen poranka. Rano rutyna przygotowuje emocjonalnie, fizycznie i psychicznie do wyzwań w nadchodzącym dniu. Większość z nas ma problemy z porannym obudzeniem się
i zaczęciem dnia na pełnych obrotach. Odpowiedni plan pomaga wskoczyć na dobrą drogę, a robiąc to co sprawia Tobie przyjemność i pomaga zyskać pozytywne nastawienie psychiczne sprawia że dzień będzie bardziej produktywny.
Poranna rutyna tworzy uczucie pewności. W jej skład mogą wchodzić medytacja, ćwiczenia, czytanie i zimny prysznic.

 

Rytuały sławnych osób

Barack Obama

Były prezydent Barack Obama zawsze rozpoczynał swój dzień
w Białym Domu na dwie godziny przed pierwszym zaplanowanym wydarzeniem, co często oznaczało wstanie wcześniej niż o 5 rano. To pozwoliło mu nadać priorytet ćwiczeniom, których nigdy nie przegapił. O dziwo, Obama nie pije kawy. Zamiast tego decyduje się na zieloną herbatę
i nawadnia się sokiem pomarańczowym i dużą ilością wody.

Po porannych ćwiczeniach i śniadaniu Obama pozostał na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami czytając New York Timesa i oglądając ESPN.

Oprah Winfrey

Oprah Winfrey rozpoczyna swój poranek dwudziestominutową medytacją, która, jak mówi, napełnia ją „nadzieją, poczuciem zadowolenia i głęboką radością”.

Następnie zaczyna trening na bieżni, aby przyspieszyć tętno. Winfrey przysięga, że co najmniej piętnaście minut ćwiczeń poprawia jej wydajność i podnosi poziom energii.

Następnie Winfrey „napędza się”, idąc na spacer, lub słuchając muzyki. Wreszcie, zawsze kończy swój rytuał, jedząc zdrowy posiłek pełen złożonych węglowodanów, błonnika i białka.

Steve Jobs

Steve Jobs miał niesamowicie głęboką, ale prostą poranną rutynę. Każdego dnia wstawał, ścielił łóżko, brał prysznic,
a potem patrzył w lustro. Zamykał oczy i pytał: „Gdyby dzisiejszy dzień był ostatnim dniem mojego życia, czy byłbym zadowolony z tego, co mam dzisiaj zrobić?”

Jeśli odpowiedź brzmiała „nie” przez zbyt wiele dni z rzędu, wiedział, że trzeba coś zmienić.

3. Wykonaj najpierw najtrudniejsze zadania – efektywność.

Rano mamy najwięcej energii umysłowej do trudnych zadań. Jesteśmy wypoczęci i wykonywanie łatwej pracy mija się
z celem. Ważnym jest, aby ustalić grafik nadchodzącego dnia żeby trudne zadanie, które wymaga od nas najwięcej energii wykonać na początku. Jeśli zrobimy na odwrót to wykonany kilka mniejszych a duże i najtrudniejsze zostawimy na później. Znasz już ten schemat? Będąc zmęczonym, i tak go nie wykonasz. Przenosisz na kolejny dzień i już jesteś spóźniony. Sytuacja się powtarza… a Ty cały czas zaczynasz od tego co łatwe, bo tak jest prościej. Chyba czas na zmianę.

W punkcie 5 możesz przeczytać jak zoptymalizować swój czas, by te zadania wykonać lepiej i szybciej.

Korzyści z wykonywania trudnych zadań jako pierwszych.

Brian Tracy w swojej książce Zjedz tę Żabę (Eat That Frog), że jeśli wykonasz najpierw swoje trudne zadania, Twoje pozostałe zadania nie będą wydawały się takie skomplikowane. Przecież po zjedzeniu żaby nawet coś nieapetycznego wydaje się wręcz rozkoszne, prawda 😉 Tracy zaleca również, że jeśli musisz zjeść dwie żaby (2 trudne zadania), powinieneś najpierw zjeść brzydszą (zadanie trudniejsze).
Metafora jest bardzo prostym sposobem na zapoznanie się
z nową koncepcją. Jeśli wszystkie twoje zadania wydają Ci się nieco męczące, możesz złagodzić ból, usuwając najbrzydsze „ropuchy” tak szybko, jak to tylko możliwe.

4. Technika pomodoro – wydajność.

„Złożoność jest wrogiem egzekucji” – Tony Robbins

Dla wielu ludzi czas jest wrogiem. Ścigamy się z nim, aby zakończyć zadania i dotrzymać terminów. Technika Pomodoro uczy, jak pracować z czasem, zamiast walczyć. Rewolucyjny system zarządzania czasem jest od razu pozornie prosty
w nauce i zmieniający życie.

Co to jest technika Pomodoro?

Technika Pomodoro to metoda zarządzania czasem opracowana przez Francesco Cirillo pod koniec lat osiemdziesiątych. Cóż, celem jest zapewnienie maksymalnego skupienia i przejrzystości umysłowej podczas wykonywania zadań.
To zasadniczo 25-minutowa praca, a następnie 5-minutowa przerwa. Po czterech takich sesjach zrób sobie dłuższą przerwę. Możesz użyć zegara lub aplikacji Pomodoro żeby odmierzać czas. Podział pracy na stosunkowo krótkie odcinki czasowe ma wiele zalet. Co najważniejsze pozwala na pracę w skupieniu. Łatwiej Ci się jest skoncentrować kiedy wiesz, że masz to zrobić tylko przez krótki czas. Świadomość upływającego czasu zwiększa też Twoją wydajność, bo chcesz skończyć zadanie przed przerwą. 5. 5. 5. Zaplanuj swoje zakłócenia – produktywność pracy.

„Jeśli nie zaprojektujesz swojego własnego planu życia, masz szanse, że wpadniesz w plan kogoś innego. I zgadnij, co Ci zaplanowali? Niewiele. „- Jim Rohn
Podczas pracy łatwo się rozpraszamy. Jest tyle urządzeń i ludzi, którzy wymagają uwagi. Dlatego tak ciężko jest zachować produktywność pracy
W jaki sposób zaplanować swoje zakłócenia? W obecnych czasach jest ich na prawdę sporo. Telefon co chwilę przypomina Ci, że dostałeś e-mail lub ktoś skomentował Twój post na facebooku. Znajomy pyta się czy oglądałeś serial, a pies chce iść na spacer.
Zorganizuj swój czas tak aby zając się tym w trakcie przerw,
a telefon zawsze możesz wyciszyć.Jako właściciel firmy cenisz sobie każdą minutę każdego dnia i wiesz, jak załatwić sprawy. Możesz szybko reagować na prośby klientów i rozwiązywać nowe problemy w miarę ich pojawiania się. Dzisiejsza technologia pomaga nam to osiągnąć. Kto by pomyślał
o wszystkich tych funkcjach, jakie posiadamy w małym urządzeniu, które zmieści się w naszych kieszeniach. Nasze życie zawodowe zmieniło się tak bardzo, ale czy zmieniliśmy sposób, w jaki pracujemy? Mamy do czynienia z nowymi okolicznościami, które wymagają innych technik i zachowań. Brzmi to zniechęcająco, ale dzięki kilku prostym zmianom możemy kontrolować to, nad czym pracujemy, zminimalizować rozproszenie i upewnić się, że jesteśmy produktywni.

Sztuką jest myśleć strategicznie. Zbuduj poziom komfortu, decydując, które alarmy musisz otrzymywać w czasie rzeczywistym i które mogą poczekać do wybranego czasu.

Nie nadawaj wszystkim alertom tego samego priorytetu. Czy „like” na Facebooku rozprasza uwagę tak samo jak e-mail od ważnego klienta?

Zaplanuj swoją interakcję z niezbyt ważnymi czynnościami na określone godziny w ciągu dnia. Gdy potrzebujesz skupić się na zadaniu, wyłącz telefon lub wycisz. Nie zawsze możesz to zrobić, ale miej to na uwadze. Dzięki temu osiągniesz efektywność, wydajność i produktywność. A więc zachowaj równowagę – wyłączaj się, gdy musisz i rozpoznaj czasy, kiedy tego nie robisz. Twoja produktywność w pracy jest nie tylko ważna dla Ciebie, ale i dla Twojej rodziny. Zarabiasz więcej, możesz wysłać dzieci do lepszej szkoły, wypocząć w lepszym hotelu na wakacjach, mieć lepszy sprzęt, dzięki temu w przyszłości będziesz wykonywał zadania szybciej, a przez to miał więcej czasu na swoje hobby i dla rodziny. Widzisz? to zamknięte koło, stawiasz na produktywność, efektywność i wydajność, a Twoje życie staje się lepsze. Więc do dzieła!

5 trików jak zwiększyć efektywność, produktywność pracy i wydajność (więcej)
Mam nadzieję że teraz wiesz jak wydajność pracy w Polsce może być łatwo zwiększona. Wzrost wydajności i wzrost produktywności swoich pracowników to świetny sposób na wykręcenie lepszego wyniku w firmie. Motywacja całego zespołu jest również bardzo ważna ale o tym w kolejnym wpisie.

Wniosek
Bądź produktywny! Zwiększaj produktywność!

Produktywność, efektywność i wydajność są kluczowe
w naszym życiu i karierze zawodowej. Wprowadzanie zmian może być trudne. Ludzie mówią, że stworzenie nowego nawyku zajmuje 21 dni. Dla każdego z nas będzie inaczej, ale chodzi o to, że ulepszenia nie nastąpią z dnia na dzień. Dostosuj ustawienia, aby lepiej odpowiadały Twojemu środowisku pracy.
Ludzie czytają motywacyjne artykuły, mówią że chcieliby zmiany, ale mało wykonują czynności. Można być super teoretykiem, tylko że jeśli nie zaczniemy czegoś robić to teoria się nie przyda. Chcę, aby było inaczej. Wyobraź sobie, jak wyglądałoby inaczej Twoje życie, jeśli wykonasz te czynności?

Niech produktywność będzie z Tobą!

Jak znaleźć w sobie motywację do działania?

Dział Promocji KSW 29 kw. , 2022 0 Comments

Czynniki motywacyjne to instrumenty zarządzania mające zapewnić wysoki poziom motywacji zatrudnionego personelu. Są one jednym z elementów składających się na system motywowania pracowników. Umiejętność motywowania podwładnych jest jednym z elementów decydujących o skuteczności pracy menedżera. Ważne jest poznanie czynników, które motywują pracowników do większej efektywności pracy, większego angażowania się w sprawy organizacji czy powodują satysfakcję z wykonywanej pracy.

Czynniki motywacyjne obejmują:

  • lokalizację firmy,
  • sytuację ekonomiczną,
  • wizerunek firmy na rynku,
  • strukturę organizacyjną,
  • treść i warunki pracy,
  • poziom techniczny,
  • stosunki społeczne,
  • środki przymusu (nakazy, zakazy, polecenia),
  • środki zachęty,
  • środki perswazji (informowanie, doradzanie, krytyka).

 

Czy cele w życiu są potrzebne? Czy ich wyznaczanie jest dla nas pomocą, czy może lepiej ich nie mieć, bo powodują frustrację jeśli się nie uda?

Dzisiaj zajmę się nieco tematyką motywacji, która jest niezwykle ważna zarówno
w życiu prywatnym jak i służbowym. Dzięki motywacji realizujemy swoje założenia, pasje. Czy bez konkretnych celów można osiągnąć sukces? Jak zmotywować się do działania?

Chyba każdy z nas chciałby coś w życiu osiągnąć. Większość z nas ma jakiś cel – pójść na kurs Excela, podszkolić język, zmienić pracę na lepszą. Jest ich całe mnóstwo. Jak je zrealizować? Co należy zrobić, żeby nie poddać się po drodze do celu?

1. Określ czas

Ustaliłeś już, jaki cel chcesz osiągnąć. Następny krok to konieczność zadania sobie pytania: Kiedy chcę to osiągnąć? Cele, które nie są ograniczone czasowo trwają
w nieskończoność i istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że je zrealizujemy. Wyznaczając sobie ramy czasowe, będziesz mógł się rozliczyć sam przed sobą, określić czy osiągnąłeś sukces czy porażkę. Przykładowo – chcesz nauczyć się Excela na poziomie średniozaawansowanym, daj sobie granicę czasową, np. miesiąc. Po miesiącu rozliczysz się przed sobą z tego, ile umiesz.

2. Podziel duży cel na kilka mniejszych etapów

Monitoruj swoje postępy. Ustal kroki, jakie musisz podjąć, żeby osiągnąć swój główny cel. Zapisz je. Konsekwentnie je realizuj. Patrząc na taką listę, będziesz widzieć jak bardzo zbliżasz się do sukcesu. To Cię zmotywuje i pozwoli wytrwać w realizacji postanowienia, które wymaga więcej czasu.

3. Znajdź kompana

Może masz przyjaciółkę, która chciałaby zrealizować takie samo postanowienie jak Twoje? Umówcie się na wspólne działanie. Motywujcie się nawzajem, rozliczajcie
z poszczególnych kroków. Ocena w oczach innej osoby sprawi, że trudniej będzie Ci oszukiwać samego siebie. Jeśli nie masz takiej osoby – podejmij publiczne wyzwanie, tzn. załóż bloga, który będzie monitorować Twoje postępy. Prawdopodobnie dzięki temu będzie Ci nieco wstyd zrezygnować, a to daje większą szansę, że się uda.

4. Co i dlaczego?

To pytanie dotyczy dwóch aspektów. Pierwszy – co i dlaczego – może Cię zniechęcić w drodze do uzyskania celu. Drugi – co i dlaczego – chcę osiągnąć. Na te pytania powinieneś sobie odpowiedzieć jeszcze przed rozpoczęciem działania. Jeśli określisz elementy, które mogą Cię zniechęcić, będziesz przygotowany na przeszkody i łatwiej będzie Ci je pokonać. Odpowiedź na pytanie co chcesz osiągnąć znasz na starcie, ale czy jesteś na pewno świadomy do czego jest Ci to potrzebne? Może dla własnej satysfakcji? A może żeby zdobyć lepszą pracę? Zadowolić rodziców? Odpowiedź na to pytanie pozwoli Ci spojrzeć na poziom Twojej motywacji, być może uświadomisz sobie, czy naprawdę zależy Ci na osiągnięciu celu, czy jest Ci to niezbędne? Jeśli Twoja wewnętrza motywacja jest znikoma, trudniej będzie utrzymać Ci realizację. Znajdź plusy osiągnięcia swojego celu, uświadom sobie, co możesz dzięki temu zyskać.

5. Nie odpuszczaj!

Często jest tak, że robimy sobie przerwę w działaniu. Chcemy odpocząć, oczyścić głowę. Wyznaczamy sobie jeden dzień w tygodniu, kiedy nie myślimy o naszym celu. I słusznie, taki relaks jest wskazany. Pamiętaj jednak, żeby nie odpuszczać na zbyt długo. Jeśli odpuścisz więcej niż sobie założyłeś, łatwiej będzie Ci usprawiedliwić opuszczenie kroku kolejny raz. Zapomnienie o realizacji celu na jeden dzień jest
w porządku, na dłużej już nie. Czasami pokusa jest silna, zwłaszcza kiedy mamy momenty kryzysowe, ale pamiętaj wtedy, jaki będziesz z siebie dumny, gdy się uda.

6. Przyznaj sobie nagrodę

Odrobinę powracamy tutaj do punktu drugiego. Pamiętasz o dzieleniu dużego celu na małe kroki? Spełnianie tych kroków będzie smakować o wiele lepiej, jeśli za każdym razem będziesz się za niego nagradzać. Pamiętaj tylko, że nagroda nie może być sprzeczna z celem, tzn. jeśli chcesz zrzucić kilka kilogramów, nie nagradzaj się czekoladą lub pizzą. Spraw sobie coś, co da Ci dużo przyjemności
i zmotywuje do dalszego działania.

7. Użyj wyobraźni

Wizualizacja celu może  bardzo pomóc. Chcesz nauczyć się Excela, żeby zmienić pracę na lepszą? Wyobraź sobie siebie w nowej, lepszej pracy. Pomyśl o lepszych warunkach, o tym co możesz zyskać dzięki swojej pracy. Nie poddawaj się, pozytywne efekty przyjdą prędzej, czy później. Myśl o nich tak często, jak tylko potrafisz.

 

Każdy z nas czasami stawia sobie różne cele w życiu. Jedni potrafią w nich wytrwać, innym brakuje motywacji, jednak są sposoby by ją w sobie obudzić. Nie jest to łatwa praca, ale taka, która wymaga czasu. Jest to przede wszystkim praca nad sobą, trening umysłu. Jeśli nie wiesz jak się zmotywować by osiągnąć założony cel, wypróbuj rady, nic nie tracisz, a możesz tylko zyskać!

Do dzieła. Good luck

Joanna Podemska

Skip to content