Platforma LMS ILIAS narzędziem testów językowych

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Dotychczas platforma e-ksw.wloclawek.pl była wykorzystywana m.in. do wspierania potrzeb wykładowców Uczelni w ramach wybranych przedmiotów, do prowadzenia badań ankietowych dzięki zamieszczaniu e-kwestionariuszy, do oceny przez studentów procesu jakości kształcenia, a także do prowadzenia szkolenia w ramach programu DEEP Ukraine. Wkrótce wachlarz możliwości platformy zostanie poszerzony o kolejną funkcjonalność – prowadzanie testów językowych na bazie opracowanej puli pytań. Platforma uczelniana posiada 20 typów pytań, które mogą być zastosowane.
W odniesieniu do języka obcego, narzędzie testów pozwala nie tylko na ocenę sprawności gramatycznych lub rozumienie tekstu. To także np. weryfikacja sprawności słuchania, dzięki dodawaniu do pytań odpowiednich plików audio. Istnieje ponadto możliwość oceniania sprawności pisania, dzięki pytaniom typu szkic, w ramach których studenci opracowują referaty na zadany temat.
Wykorzystanie testów w formule e-learningu przynosi liczne korzyści. To przede wszystkim oszczędność czasu. Wykładowca nie musi go tracić na drukowanie formularzy, pilnowanie studentów podczas wypełniania testu oraz sprawdzenie wyników. Przygotowując test na platformie e-learningowej wykładowca poświęca czas wyłącznie na przygotowanie pytań, bowiem reszta czynności jest realizowana przez system, zgodnie z przyjętym wariantem weryfikacyjnym.

Platforma LMS ILIAS narzędziem wspierania działalności naukowo-badawczej

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Konstrukcja uniemożliwia identyfikację respondenta. Kwestionariusz stanowi przykład możliwości wykorzystania platformy e-learningowej Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku do wspierania potrzeb sfery naukowo-badawczej.
Warto podkreślić, że LMS ILIAS oferuje wiele możliwości w zakresie ankietowania, dzięki wbudowanemu modułowi. Ankiety pozwalają na przykład na ewaluację poszczególnych zajęć, kursów oraz elementów procesu nauczania. W module ankiet występują różne rodzaje pytań, które różnią się charakterystyką i umożliwiają przeprowadzenie badań jakościowych oraz ilościowych nawet na bardzo dużej liczbie użytkowników. W związku z tym LMS ILIAS może być wykorzystywany także jako narzędzie ankietowania satysfakcji studentów lub ich losów po zakończeniu kształcenia. Wspomniane możliwości zostaną wkrótce wykorzystane dla potrzeb uczelnianego system zapewniania jakości kształcenia.
Walor dydaktyczno-naukowy posiadają również inne elementy wbudowane w platformę, np. testy oraz pule pytań. To formy sprawdzenia wiedzy. Występują jako autonomiczne funkcjonalności, niezależnie od innych obiektów, np. modułów nauczania. LMS ILIAS posiada obecnie 20 typów pytań, które mogą być zastosowane. Wykorzystanie testów w e-learningu przynosi wykładowcy korzyści. To przede wszystkim oszczędność czasu. Jeżeli test odbywa się w formie e-learningowej, nauczyciel nie musi poświęcać czasu na wydrukowanie zadań, pilnowanie studentów podczas wypełniania testu oraz sprawdzenie. Przygotowując test na platformie e-learningowej wykładowca poświęca czas tylko na przygotowanie pytań, reszta zadań jest realizowana przez system.

Wzbogacenie uczelnianej oferty e-learningowej

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Dotyczyło ono wsparcia wysiłków Uczelni podejmowanych na rzecz upowszechniania edukacji dla bezpieczeństwa i obronności oraz wdrażania innowacyjnych form kształcenia i szkolenia. Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie posiada prawa autorskie, stąd uzyskanie zgody na eksploatację było koniecznym warunkiem wykorzystania kursów: ”Historia i tradycja oręża polskiego” oraz „Międzynarodowe prawo humanitarne konfliktów zbrojnych” do celów dydaktycznych Uczelni. Obecnie ww. kursy są umieszczone na platformie LMS ILIAS Akademii Sztuki Wojennej, natomiast docelowo nastąpić ma ich migracja na platformę LMS ILIAS Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku. Szczegółowe zasady dostępu dla pracowników oraz studentów do ww. kursów zostaną przedstawione w najbliższym czasie, po uszczegółowieniu procedur cyberbezpieczeństwa wynikających ze specyfiki platformy LMS ILIAS. Przedmiotowa kwestia to kolejny element wdrażania koncepcji e-learningu dla potrzeb procesu kształcenia, realizowanej w Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziału Nauk Społecznych i Technicznych. Należy podkreślić, że od 9 stycznia jest dostępny on-line „Kurs e-learningowy świadomości wielokulturowej”.

„Kurs e-learningowy świadomości wielokulturowej” już dostępny on-line

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Udostępnienie kursu jest elementem wdrażania koncepcji e-learningu dla potrzeb procesu kształcenia, realizowanej w Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziału Nauk Społecznych i Technicznych. Kluczowym elementem było wykonanie autoryzowanego tłumaczenia, z języka angielskiego na polski, kursu „Introduction to Culture Awareness – ICA”. Jak wynika z założeń, celem kursu jest podniesienie poziomu indywidualnej świadomości wielokulturowej oraz umożliwienie zrozumienia istoty tego zjawiska. To także przedstawienie palety różnych kwestii o znaczeniu kulturowym, które codziennie wywierają na nas wpływ. Struktura kursu bazuje na sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, zaś każdy dzień stanowi jedną lekcję. Każda lekcja obejmuje różne kwestie przedstawione w formie studiów przypadków. Kujawska Szkoła Wyższa uzyskała możliwość dostępu oraz przetłumaczenia kursu na bazie zasad i procedur dot. dystrybucji produktów e-learningowych, wykonanych na potrzeby kształcenia i szkolenia w państwach NATO.
Kurs jest dostępny dla wykładowców biorących udział w programie pilotażowym e-learningu dla potrzeb Wydziału Zamiejscowego w Nowym Targu. Kurs mogą ukończyć także pracownicy uczelni posiadający adresy mailowe w domenie @ksw.wloclawek.pl, po uprzedniej rejestracji na platformie i założeniu konta. Dostęp do kursu zostanie umożliwiony także studentom, po wcześniejszej weryfikacji ich adresów mailowych, co wynika z procedur cyberbezpieczeństwa związanych z funkcjonowaniem platformy LMS ILIAS.

Ruszył program pilotażowy e-learningu w KSW

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

W jego ramach, już w semestrze zimowym bieżącego roku akademickiego, sześć przedmiotów na pierwszym oraz drugim roku studiów licencjackich, na kierunku bezpieczeństwo narodowe, w Wydziale Zamiejscowym w Nowym Targu, będzie realizowanych w tej formule. Natomiast w semestrze letnim, e-learningiem w Nowym Targu objętych zostanie osiem przedmiotów. W związku z potrzebami programu pilotażowego, prowadzone są szkolenie wykładowców tych przedmiotów, zarówno stacjonarnie, jak z wykorzystaniem samej platformy. Dużą pomoc dla użytkowników mają stanowić filmiki poglądowe, systematycznie umieszczane w zasobach LMS ILIAS. Dotyczą wstępnie pięciu wybranych kwestii, natomiast docelowo będą stanowiły zestaw/instrukcję obsługi platformy:
1. Jak umieszczać materiały w formie PDF na platformie LMS ILIAS?
2. Jak sortować materiały na platformie LMS ILIAS?
3. Jak zarejestrować się do kursu? – dla studentów
4. Jak zatwierdzić rejestracje do kursu? – dla nauczycieli
5. Autoprezentacja: portfolio, wizytówka.
Bieżące informacje związane z wprowadzaniem e-learningu w Kujawskiej Szkole Wyższej dostępne są na stronie internetowej http://inobio.e-ksw.wloclawek.pl oraz profilach w mediach społecznościowych: Twitter, Facebook. Instagram oraz YouTube.

Pozytywna atestacja platformy LMS ILIAS

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Największym jej użytkownikiem jest Uniwersytet w Kolonii, gdzie na platformie zarejestrowanych jest ok. 105 tysięcy aktywnych użytkowników. W Polsce atestację posiadają tylko trzy platformy: Akademii Morskiej w Gdyni, Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie oraz Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku (szczegóły – www.ilias.de). Oprogramowanie LMS ILIAS jest ukierunkowane na osiąganie celów kształcenia oraz doskonalenia zawodowego. Kluczowymi zaletami oprogramowania są: (1) umożliwienie efektywnego tworzenie kursów i materiałów szkoleniowych poprzez oferowanie narzędzi i szablonów do automatyzacji pracy, (2) zastosowanie grup i kursów zapewniających zarządzanie, współdzielenie materiałów dydaktycznych – grupy i kursy agregują inne funkcjonalności takie jak: moduły nauczania, słowniki, wiki, fora, czaty, ankiety, testy, słowniki, pliki, (3) zapewnienie wielu sposobów dostarczania treści dydaktycznych w postaci modułów nauczania – ze względu na interoperacyjność, tzn. zapewnienie możliwość wymiany kursów z innymi podmiotami użytkującymi podobne platformy, (4) przewaga nad innymi systemami dzięki zintegrowanemu z platformą narzędziu ILIAS SCORM Edytor, (5) zapewnienie komunikacji poprzez czat tekstowy, forum dyskusyjne oraz pocztę elektroniczną, (6) zapewnienie dostępności wsparcia dla kanałów RSS, (7) odtwarzanie plików audio oraz wideo, (8) wykorzystanie narzędzi umożliwiających przeprowadzanie testów, ewaluacji, certyfikacji zajęć, w tym edycja i druk dyplomów oraz certyfikatów, (9) zapewnienie użytkownikowi, w ramach prywatnego pulpitu, zarządzania jego materiałami, (10) zapewnienie, dzięki portfolio, wskazania kompetencji oraz zainteresowań uczestników nauczania i moderatorów, (11) wspieranie różnych metod uwierzytelniania. Kolejnym działaniem związanym z wprowadzaniem Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku do głównego nurtu podnoszenia edukacji polskiego społeczeństwa oraz rozwoju idei społeczeństwa informacyjnego będzie włączenie KSW do bazy aktywności e-learningowej uczelni funkcjonującej pod egidą Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego (szczegóły – www.sea.edu.pl )Bieżące informacje związane z wprowadzaniem e-learningu w Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziale Nauk Społecznych i Technicznych dostępne są na stronie internetowej http://inobio.e-ksw.wloclawek.pl oraz profilach w mediach społecznościowych: Twitter, Facebook. Instagram oraz YouTube.

Skok spadochronowy w tandemie nagrodą konkursową? Tylko w Kujawskiej Szkole Wyższej we Włocławku!

Dział Promocji KSW 13 mar , 2018 0 Comments

[fblike]

Temat konkursu, nawiązując do specyfiki języka mediów społecznościowych, opatrzono hasztagiem #mojebezpieczenstwonarodowe. Istota konkursu polega na umieszczeniu na Instagramie zdjęcia w stylistyce związanej z programami kierunku studiów bezpieczeństwo narodowe, prowadzonym w Kujawskiej Szkole Wyższej, na poziomie licencjackim i magisterskim. Konkurs trwa do 30 września 2018 r. Zgłoszenia można dokonywać wyłącznie poprzez umieszczanie na Instagramie tak otagowanych zdjęć. Nadsyłane propozycje będą wykorzystywane m.in. poprzez zamieszczanie na profilach Centrum E-learningu oraz w mediach społecznościowych. Liczy się kreatywność!

Uczestnikami mogą być wyłącznie osoby pełnoletnie oraz posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. Do konkursu mogą być zgłoszone zdjęcia, które w sposób oczywisty nawiązują do jego celu oraz zostały wykonane przez uczestnika. Zmiany polegające na fotomontażu oraz manipulacji cyfrowej są niedopuszczalne. Zdjęcia niespełniające powyższych wymagań nie zostaną dopuszczone do konkursu.

Spośród zgłoszonych zdjęć jury wybierze laureatów. Wyniki zostaną ogłoszone podczas inauguracji roku akademickiego 2018/2019. Jedocześnie odbędzie się wręczenie nagród, przy czym na zwycięzcę czeka dyplom oraz skok spadochronowy w tandemie z instruktorem – dr. Krzysztofem Grabowskim, dyrektorem Instytutu Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziału Nauk Społecznych i Technicznych. Pan Dyrektor także osobą, u której dostępny jest pełny regulamin konkursu (budynek Collegium Novum KSw, ul. Okrzei 94 A).

Ukazał się 44 tom Zeszytów naukowych KSW ,,Oblicza senioralnej codzienności”

Dział Promocji KSW 08 mar , 2018 0 Comments

Problem ten nabiera coraz większego znaczenia w dzisiejszej rzeczywistości, zarówno z powodów demograficznych, jak i zdrowotnych, materialnych czy społeczno-egzystencjalnych. Dlatego celem niniejszej publikacji stało się zwrócenie uwagi na rzeczywistość, w której przyszło żyć seniorom, na ich potrzeby, oczekiwania, zainteresowania.
Zawartość treściową obecnego tomu stanowią dwie części strukturalne.
Część I zawiera 11 artykułów nauczycieli akademickich dotyczących problemów rzeczywistości senioralnej, nie tylko w wymiarze teoretycznym, ale także praktycznym, w postaci komunikatów z badań. Wśród Autorów pozostają osoby związane z KSW, ale także Uniwersytetem Warszawskim, Uniwersytetem im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy czy Toruńską Szkołą Wyższą.
Na część II, znajdującą się w tzw. wkładce metodycznej, składa się 7 artykułów samych seniorów, słuchaczy Włocławskiego Uniwersytetu Seniora. Są to przede wszystkim refleksje autorskie nad swoją codziennością i problemami z niej wynikającymi. Większość skupiła się na potrzebie przełamywania stereotypów dotyczących ludzi starszych i bycia aktywnym na tym etapie życia, podając własne, niezwykle ciekawe propozycje.
Pozostaje mieć nadzieję, iż obecny tom zainteresuje szersze grono Czytelników i skłoni do refleksji, a być może także zainspiruje do własnych poszukiwań badawczych.
Redaktor tomu, Renata Brzezińska

Bezpłatne warsztaty metodyczne i metodologiczne

Dział Promocji KSW 17 sty , 2018 0 Comments

Zapisy i informacje: www.eksoc.uni.lodz.pl/wm

AKTUALNE OFERTY SZKOLEŃ

Badania fokusowe
Studium przypadku (case study method) – teoria i praktyka
Jak skonstruować dobry kwestionariusz do badań sondażowych?
Techniki warsztatowej pracy z grupą
Autobiograficzny wywiad narracyjny – poziom podstawowy
Metody badań biograficznych dla zaawansowanych
Jak prowadzić szkolenia i warsztaty – trenerska skrzynka z narzędziami
Równość kobiet i mężczyzn w zatrudnieniu
Jak walczyć z dyskryminacją, czyli trenerska szkoła równościowa
Socjologia wizualna w praktyce: fotografia i film jako techniki badawcze

Skip to content