Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością słuchową (Surdopedagogika)
3 semestry – 660 godzin
Studia podyplomowe z zakresu Surdopedagogiki wyposażą słuchaczy w wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy wychowawczo-opiekuńczej, dydaktycznej i rewalidacyjnej z osobami niesłyszącymi i słabosłyszącymi. Słuchacz zostanie wyposażony w umiejętności wspierania rodziny dziecka oraz inicjowania i prowadzenia działań integracyjnych w środowisku. W trakcie studiów podyplomowych zostanie również ukazana specyfika procesu kształcenia i wychowania osób z uszkodzonym narządem słuchu. Studia podyplomowe umożliwią nabycie umiejętności i zdobycie kwalifikacji do pracy edukacyjno-terapeutycznej z osobami z wadą słuchu, nauczycielom wszystkich przedmiotów ze wszystkich typów szkół kształcących dzieci i młodzież z uszkodzonym słuchem, wychowawcom zatrudnionym w internatach, placówkach; logopedom, psychologom i pedagogom szkolnym. Uczestnicy studiów podyplomowych poszerzą swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością słuchową.
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika)
3 semestry – 660 godzin
Studia podyplomowe z zakresu Tyflopedagogiki umożliwią uzyskanie kwalifikacji i umiejętności potrzebnych do pracy edukacyjnej, wychowawczej i terapeutycznej z dzieckiem z wadą wzroku na wszystkich etapach edukacyjnych. Słuchacze poszerzą swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością wzrokową. Słuchacz zostanie wyposażony w wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy wychowawczej, opiekuńczej, dydaktycznej i rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą niewidomą i słabowidzącą oraz w wiedzę o prawidłowościach rozwoju i zachowania się dzieci niewidomych i słabowidzących oraz o ich trudnościach w przystosowaniu się do warunków szkolnych i internatowych. Zostanie przygotowany do dokonywania diagnozy psychopedagogicznej i funkcjonalnej dzieci i młodzieży niepełnosprawnych wzrokowo. Nabędzie także umiejętność wspierania rodziny dziecka oraz inicjowania i prowadzenia działań integracyjnych w środowisku, a także w umiejętności psychoedukacyjne. W trakcie studiów zostanie również ukazana specyfika procesu kształcenia i wychowania osób z uszkodzonym narządem wzroku.
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
3 semestry
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pracy z osobami z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, środowiskiem społecznym i rodzinnym ucznia oraz zwrócenie uwagi na potrzebę zintegrowania działań rehabilitacyjnych i edukacyjnych w tym kierunku.
Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
3 semestry – 660 godzin
Celem studiów podyplomowych Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną jest nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji do realizacji skutecznych oddziaływań rewalidacyjnych w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu w warunkach kształcenia specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego. Studia przeznaczone są zarówno dla kandydatów mających doświadczenie w rewalidacji osób z niepełnosprawnością umysłową, a nie mających profesjonalnego przygotowania oraz dla osób, które zamierzają zdobyć przygotowanie w tym kierunku.
2 semestry – 230 godzin
Studia Podyplomowe MBA ( Master of Business Administration ) w Kujawskiej Szkole Wyższej we Włocławku są przeznaczone dla kadry kierowniczej wyższego szczebla, członków organów statutowych spółek prawa handlowego i skarbu państwa, dyrektorów spółek handlowych, menedżerów lub tych, którzy chcą zajmować stanowiska kierownicze, w celu jak najlepszego wykorzystania ich wiedzy oraz umiejętności w różnych dziedzinach biznesu. Prezentowane przedmioty programu Studiów Podyplomowych MBA wynikają z potrzeb praktyki menedżerskiej i realizowane są przez wybitnych i doświadczonych praktyków z Polski w systemie case study. Ukończenie studiów podyplomowych MBA daje uprawnienia do zasiadania w organach nadzorczych spółek Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych (art.19, ust.1, pkt. 1 lit. c ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym).
Program studiów podyplomowych MBA realizowany jest poprzez wykorzystanie technik kształcenia zdalnego oraz w trybie stacjonarnym, pozwala na efektywne uzupełnienie wykształcenia akademickiego i rozwój praktycznych umiejętności zarządczych oraz nadzorczych w dowolnym miejscu oraz czasie.
Wykłady, ćwiczenia, konwersatoria, warsztaty i webinaria w formie najlepszej jakości w ramach modułów studiów podyplomowych MBA prowadzą wybitni wykładowcy i praktycy. Materiały dydaktyczne (prezentacje, testy i zadania) są dostępne na nowoczesnej platformie e-learningowej KSW.
Absolwenci studiów podyplomowych MBA zyskują przewagę konkurencyjną i zwiększają swoją wartość oraz atrakcyjność na rynku pracy.
Charakterystyka studiów podyplomowych MBA:
- studia MBA trwają 1 rok i obejmują łącznie 230 godzin zajęć dydaktycznych;
- realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie 60 punktów ECTS;
- zajęcia odbywają się w sobotę/niedzielę, średnio dwa razy w miesiącu;
- językiem wykładowym jest język polski;
- słuchaczom zapewniamy komfortowe warunki nauki i profesjonalną kadrę dydaktyczną;
- na życzenie słuchaczy możliwe jest prowadzenie zajęć w trybie zdalnym;
- opłata za semestr wynosi 4000 zł (8000 zł za całe studia podyplomowe).

Celem studiów podyplomowych jest wyposażenie słuchacza w wiedzę dotyczącą o związków między kulturą i społeczeństwem, rodzajów struktur społecznych i instytucji życia społeczno-kulturalnego.
Celem studiów podyplomowych jest wyposażenie absolwenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje do pracy w charakterze terapeuty integracji sensorycznej z osobami posiadającymi zaburzenia neurorozwojowe.
Na kierunku Zarządzanie prowadzone są studia pierwszego stopnia w trybie stacjonarnym (dziennym) i niestacjonarnym (zaocznym) o profilu praktycznym.
Polska Komisja Akredytacyjna z uchwale nr 331/2020 z dnia 18 czerwca 2020 r. pozytywnie zaopiniowała wniosek naszej Uczelni o nadanie Filii w Siemianowicach Śląskich uprawnienia do prowadzenia kierunku Zarządzanie – studia I stopnia o profilu praktycznym. Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawioną przez Uczelnię koncepcję i program studiów, w szczególności efekty uczenia się i sposób ich weryfikacji, kadrę oraz bazę dydaktyczną, w tym bibliotekę oraz wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia.
Absolwent studiów pierwszego stopnia kierunku Zarządzanie posiadać będzie
Wiedzę i umiejętności w zakresie:
• funkcjonowania przedsiębiorstw wielu sektorów gospodarki;
• identyfikowania i rozwiązywania problemów współczesnej gospodarki za pomocą metod i technik menadżerskich;
• nowoczesnych metod zarządzania, w tym zarządzania strategicznego;
• podstaw nauk ekonomicznych, organizacji i zarządzania;
• zarządzania procesami logistycznymi;
• prowadzenia badań marketingowych;
• posługiwania się systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie, w tym systemami wspomagania decyzji;
• podejmowania decyzji gospodarczych w obszarach marketingu, finansów i inwestycji;
• zarządzania kosztami, finansami oraz kapitałem;
• zarządzania personelem;
• zarządzania projektami;
• zarządzania innowacjami;
• zarządzania wiedzą;
• doboru personelu i jego szkolenia.
Tak dobrany zakres wiedzy i umiejętności poparty będzie kompetencjami społecznymi absolwentów związanymi ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, przejmowania roli lidera czy też świadomością ciągłego podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych.
2 semestry
Studia podyplomowe przygotowują pracowników do kompleksowej opieki nad osobami niepełnosprawnymi i starszymi. Wiedza i zdobyte umiejętności świadczenia kompetentnej opieki, prowadzenia rehabilitacji oraz udzielania pierwszej pomocy, a także przygotowania i realizacji programu wspierającego i aktywizującego wpływa na jakość życia i lepsze funkcjonowanie w społeczeństwie osób niepełnosprawnych i starszych.
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
3 semestry
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pracy z osobami z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, środowiskiem społecznym i rodzinnym ucznia oraz zwrócenie uwagi na potrzebę zintegrowania działań rehabilitacyjnych i edukacyjnych w tym kierunku.