Odwiedziny Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

Dział Promocji KSW 02 lut , 2016 0 Comments

W skansenie trwa sezon kuligów, dlatego też jedną z atrakcji był oczywiście kulig zakończony ogniskiem i pieczeniem kiełbasek. Śnieg i sanie to kiedyś codzienny widok styczniowych, mroźnych dni. Czwartek 21 stycznia to dzień jakby na zamówienie dla naszej wycieczki, w którym panowała piękna, zimowa a nawet słoneczna pogoda. Była to wspaniała, wymarzona aura w sierpeckim skansenie – lepiej trafić nie mogliśmy.
Zwiedziliśmy wystawę pt.” Boże Narodzenie na Mazowszu” oraz obejrzeliśmy prezentację multimedialną poświęconą tradycjom bożonarodzeniowym. Mieliśmy również okazję obejrzeć ekspozycję pokazującą rzeźbę ludową.
Cała nasza wyprawa do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu ,to wspaniałe spotkanie z historią oraz obrzędowością wsi mazowieckiej przełomu XIX i XX wieku.

Dobra jakość życia seniora

Dział Promocji KSW 18 sty , 2016 0 Comments

Obecnie pan Andrzej Mielczarek jest członkiem Rady Senioralnej przy Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu. Jest także wykładowcą akademickim i pracuje na uniwersytecie w Toruniu oraz w Bydgoszczy. Z ogromnym zainteresowaniem wysłuchaliśmy wykładu i wielu cennych wskazówek na temat godnego życia na emeryturze, potrzebach , pasjach i marzeniach seniorów.

Wspólny Sylwester i powitanie Nowego 2016 Roku w Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Dobrzyniu nad Wisłą

Dział Promocji KSW 05 sty , 2016 0 Comments

W ten wyjątkowy wieczór panowała u nas wspaniała atmosfera, którą zawdzięczamy naszemu zespołowi 55+ oraz koleżankom solistkom Małgosi, Ani, Tamarze i Marysi a także Heniowi i Marianowi. To oni sprawili, że wszyscy świetnie się bawiliśmy i przy rytmach profesjonalnej muzyki z radością wkroczyliśmy w Nowy 2016 Rok. O północy, nie zwracając uwagi na mróz, obserwowaliśmy pokaz fajerwerków oraz składaliśmy sobie wzajemnie życzenia. Wspólne powitanie Nowego Roku ,podobnie jak wiele innych naszych spotkań, zaliczamy do bardzo udanych imprez.

Rękodzieło Zofii Składanowskiej

Dział Promocji KSW 14 gru , 2015 0 Comments

Z wielkim zaangażowaniem przystąpiliśmy do nauki aby choć w części dorównać umiejętnościom naszej koleżanki Zofii Składanowskiej. Okazała się świetnym nauczycielem, ponieważ większość słuchaczek pod czujnym okiem Zosi wykonała własnoręcznie różne ozdoby choinkowe i stroiki, które będą upiększać ich mieszkania w czasie Świąt Bożego Narodzenia.

„Andrzejki” w Uniwersytecie Trzeciego Wieku Oddział Dobrzyń nad Wisłą

Dział Promocji KSW 07 gru , 2015 0 Comments

Właśnie przy tej okazji świętowaliśmy wspaniały jubileusz naszej kochanej koleżanki Marysi, która właśnie kończyła 70 lat . Życzyliśmy Jej kolejnych wspaniałych jubileuszy oraz dużo zdrowia i wszelkiej pomyślności. Równie gorące życzenia składaliśmy naszym solenizantom: Elżbiecie i Januszowi, którzy razem z Jubilatką sponsorowali nam mnóstwo słodkości. Wspaniałą zabawę zawdzięczamy naszemu niezastąpionemu zespołowi 55+ oraz koleżankom solistkom.

Współczesny wymiar starzenia się i starości

Dział Promocji KSW 02 gru , 2015 0 Comments

W ostatnim czasie bardzo dużo czasu poświęca się seniorom. Coraz częściej można zauważyć, jak z roku na rok wydłuża się średnia długość życia w Polsce, jak również w całej Europie. Cieszymy się , że coraz bardziej doceniany jest wkład starszych osób w życie społeczne. Zmierza się do tego, aby usprawnić funkcjonowanie osób starszych po to, aby jak najdłużej mogły one pozostać niezależne. O różnych czynnikach wpływających na pozytywne starzenie się , o aktywnym starzeniu się i wielu innych procesach zachodzących w wieku senioralnym, opowiadał nam pan dr Eugeniusz Suwiński.

III Spotkanie Szkoleniowo – Warsztatowe „Z biegiem Wisły”

Dział Promocji KSW 17 lis , 2015 0 Comments

Tym razem na zaproszenie Burmistrza Miasta Chełmna oraz Rady Słuchaczy UTW przy Chełmińskim Domu Kultury gościliśmy w Chełmnie.
Aby tradycji stało się zadość , delegacja UTW z Chełmna została już zaproszona do Dobrzynia nad Wisłą na dzień 14 maja 2015roku.
Każde z naszych spotkań odbywających się pod hasłem „Z biegiem Wisły” jest kształcące i niepowtarzalne. W celu wzmocnienia środowiska UTW organizujemy nasze spotkania z udziałem władz samorządowych , powiatowych, sponsorów oraz ludzi wspierających działania seniorów. Nasze spotkania to imprezy integracyjne ale także okazja do poznawania historii obydwu miast oraz odkrywanie nowych, mało znanych zakątków znajdujących się w naszych historycznych miastach.
Dzięki tej wizycie , która odbyła się w Chełmnie, wzbogaciliśmy się o cenne informacje na temat Profesora Ludwika Rydygiera – pioniera nowoczesnej chirurgii. Niezapomniany pozostanie także w naszej pamięci koncert akordeonowy Wołodymyra Gajdyczuka z Ukrainy oraz współudział w koncercie wspaniałego kontrabasisty Michała Hajduczeni.
Serdecznie dziękuję w imieniu wszystkich słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku z Oddziału Dobrzyń nad Wisłą, za wspaniałe przyjęcie nas w Chełmnie. Wszystkim nam -seniorom, takie spotkania pozwalają czerpać radość z aktywnego życia. Z wielką satysfakcją obserwowałam słuchaczy obydwu uniwersytetów w trakcie nawiązywania nowych przyjaźni. Mam świadomość, że nawiązaliśmy kontakt ze wspaniałymi ludźmi, jakimi są słuchacze UTW oraz władze miasta Chełmna.

Nasza pierwsza wycieczka w Nowym Roku Akademickim 2015 / 2016

Dział Promocji KSW 23 paź , 2015 0 Comments

W dniach 17 i 18 października zorganizowaliśmy wspaniałą wycieczkę. Głównym celem naszej wyprawy był oczywiście Kraków. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Zamku Królewskiego na Wawelu, który był siedzibą wielu władców i znalazł się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego Unesco. Następnie odwiedziliśmy Katedrę na Wawelu, która jest miejscem pochówku wielu Królów Polski oraz słynnych i wybitnych osób m. in. Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.
Następnie poczuliśmy wyjątkową atmosferę spacerując po rynku krakowskim i zwiedzając Kościół Mariacki ze wspaniałym ołtarzem Wita Stwosza. Sukiennice w Krakowie przyciągały nas swoimi kolorowymi straganami z biżuterią rękodziełem i pamiątkami. Oprócz Krakowa jeszcze wcześniej odwiedziliśmy Kopalnię Soli „Wieliczka”. W towarzystwie przewodnika udaliśmy się na trasę turystyczną, która zachwyca słonymi jeziorami, chodnikami i kaplicami, a wśród nich najbardziej naszą uwagę przykuwała kaplica Św. Kingi.
Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od Wadowic, gdzie między innymi zwiedziliśmy Dom Rodzinny Ojca Św. Jana Pawła II – Muzeum Naszego Papieża, dokumentujące życie i działalność kapłańską i nie tylko.
Końcowym etapem naszej wyprawy był Park Miniatur w Inwałdzie. Czuliśmy się jak na wycieczce dookoła świata. Mogliśmy podziwiać wspaniałe, miniaturowe budowle charakterystyczne dla każdego kontynentu.
Jadwiga Grudzińska

Inauguracja Roku Akademickiego 2015/2016 Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Dobrzyniu nad Wisłą

Dział Promocji KSW 12 paź , 2015 0 Comments

Wykład inauguracyjny na temat „Dobrzyń w literaturze” wygłosił pan dr Adam Wróbel. W trakcie uroczystości odbyła się także immatrykulacja trzech nowych słuchaczek: Grażyny Habasińskiej, Marii Niekraś i Zofii Składanowskiej. Przewodnicząca Rady Słuchaczy oddziału w Dobrzyniu nad Wisłą, Jadwiga Grudzińska przedstawiła dokonania za rok akademicki 2014/2015 w formie pokazu multimedialnego. Po wysłuchaniu wielu serdecznych życzeń i ciepłych słów od zaproszonych gości, wszyscy uczestnicy uroczystości udali się na posiłek do Domu Kultury Żak. Wspólnie spędzony czas uświetniał nam nasz wspaniały Zespół Muzyczny 55+.

Wspólne grillowanie

Dział Promocji KSW 14 wrz , 2015 0 Comments

Zarówno na pierwsze jak i na drugie spotkanie przybyło ponad 40 osób. Wszyscy z ogromnym zaangażowaniem włączyli się w organizację, jak się okazało, świetnej zabawy na łonie przyrody.
Grillowanie pysznych kaszanek i kiełbasek własnego wyrobu( naszego wspaniałego kolegi Janka Dropiewskiego),było niepowtarzalną okazją do mnóstwa śmiesznych i zabawnych sytuacji. Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że są wśród nas utalentowane koleżanki, które na tego typu imprezy obowiązkowo pieką chleb, przygotowują według własnej receptury smalec i niezastąpione ogórki małosolne. O tak wspaniałą ucztę dla naszego podniebienia dbają oczywiście koleżanki Marysie – Dzierżanowska i Piekarska. Pomyśleliśmy również o łasuchach i zadbaliśmy o to, aby nie zabrakło dla nich pysznych ciast własnego wypieku. Słodkości serwowali nam solenizanci, którzy mieli okazję obchodzić imieniny w niecodziennej scenerii.
Dopisała nam pogoda i świetne humory, które były podstawą wspaniałej zabawy, a uświetnili ją nasi koledzy z zespołu – Stefan Henio i Marian oraz koleżanki Małgosia i Ania.