[fblike]
Porozumienie ze strony Uczelni podpisał Rektor prof. nadzw. dr hab. Stanisław Kunikowski, ze strony ZS nr 3 – Dyrektor mgr Katarzyna Migdalska, ze strony ZSI – Dyrektor mgr Dorota Grzybowska. Porozumienie obejmować będzie m.in. organizację wspólnych przedsięwzięć o charakterze naukowym i popularnonaukowym o tematyce związanej z pedagogiką społeczną, opiekuńczą i specjalną, logopedią oraz rewalidacją, partnerstwo w zakresie przygotowania i prowadzenia różnych form doskonalenia zawodowego – studiów podyplomowych, kursów i szkoleń oraz współorganizację konkursów o charakterze naukowym i popularnonaukowym.
Głównym celem Konferencji było zapoczątkowanie szerszej dyskusji w kontekście problematyki specyficznych i ogólnych trudności w uczeniu się poprzez wymianę doświadczeń, wyników badań czy obserwacji ze strony przedstawicieli różnych środowisk zaangażowanych w działania profilaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne i badawcze wobec zjawiska problemów w nauce. Ponadto istotnym zamierzeniem organizatorów oraz prelegentów Konferencji było także popularyzowanie wiedzy z zakresu dysleksji rozwojowej i innych trudności w uczeniu się w środowiskach oświatowych, wśród nauczycieli, pedagogów, specjalistów, a także uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Podczas konferencji wygłoszone następujące referaty:
• Działalność Włocławskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji – mgr Mirosława Żbikowska, wiceprzewodnicząca Włocławskiego Oddziału PTD
• Mózgowe podstawy procesów uczenia się – dr hab. n. med. Wojciech Beuth – neurochirurg, adiunkt na Wydziale Nauk o Zdrowiu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, Kierownik Oddziału Neurochirurgii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Włocławku
• Procesy integracji sensorycznej a uczenie się – mgr Paweł Jurkiewicz, mgr pedagogiki rewalidacyjnej, certyfikowany terapeuta SI – Centrum Diagnostyczno-Terapeutyczne „Praxis” we Włocławku
• Rola ruchu w procesie uczenia się – dr Marek Zieliński, dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, nauczyciel dyplomowany w Zespole Szkół Ekonomicznych we Włocławku, 2-gi stopień specjalizacji zawodowej z wychowania fizycznego
• Emocje w procesie uczenia się – dr n. med. Maria Posłuszna-Owcarz, dyrektor Instytutu Nauk o Zdrowiu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, zastępca dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Adopcyjnego w Toruniu Kierownik Oddziału we Włocławku, psycholog w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodziezy SPZPS we Włocławku
• Psychologiczne funkcjonowanie osób z dysleksją rozwojową – dr Beata Płaczkiewicz, dziekan Wydziału Nauk Pedagogicznych Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku
• Dziecko z dysleksją w domu i w szkole – praktyka dnia codziennego – mgr Joanna Osowska, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego we Włocławku
• Ryzyko dysleksji i jego diagnozowanie – mgr Zofia Wojdat, Zespół Szkół Integracyjnych Nr 1 we Włocławku
• Stymulowanie rozwoju mowy u dzieci w przedszkolu (na przykładzie działań logopedycznych w Przedszkolu Publicznym nr 19 „Bajka” we Włocławku)- dr Tomasz Borowiak, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku
• Zaburzenia funkcji językowych jako jeden z symptomów dysleksji- mgr Jolanta Zielińska, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku
• Trauma dziecięca a funkcjonowanie szkolne – dr Lidia Wiśniewska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
• Neuro-dydaktyka. Szansa czy złudzenie – mgr Robert Bielecki, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku
[fblike]
Fragment uzasadnienia Kapituły:
„Festiwal Nauki, Kultury i Przedsiębiorczości to przedsięwzięcie, które w sposób szczególny łączy środowiska włocławskie z różnych dziedzin życia, a myśl przewodnia Festiwalu: nauka, wiedza, innowacja i przedsiębiorczość to inicjatywa skierowana do młodych ludzi łaknących wiedzy, praktycznych umiejętności, kontaktów, sukcesu. To inicjatywa mająca zachęcić przede wszystkim młode pokolenie do ciągłego, wielowymiarowego rozwoju”.
Senat zaopiniował także wniosek Rektora dotyczący utworzenia jednostki ogólnouczelnianej pn. „Akademickie Centrum Kształcenia Podyplomowego” oraz zatwierdził wzory umów o naukę na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz na studiach podyplomowych dla studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2016/2017.
Podjęte uchwały:
Uchwała Nr 14 /16 Senatu KSW w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Zespołu Szkół Akademickich Kujawskiej Szkoły Wyższej za rok 2015
Uchwała Nr 15 /16 Senatu KSW w sprawie nadania imienia szkołom wchodzącym w skład Zespołu Szkół Akademickich Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku oraz Zespołowi Szkół Akademickich Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku
Uchwała Nr 16 /16 Senatu KSW w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Kujawskiej Szkoły Wyższej za rok 2015
Uchwała Nr 17 /16 Senatu KSW w sprawie zaopiniowania wniosku Rektora dotyczącego utworzenia jednostki ogólnouczelnianej „Akademickie Centrum Kształcenia Podyplomowego”
Uchwała Nr 18/16 Senatu KSW w sprawie zatwierdzenia wzoru umowy o naukę na studiach pierwszego i drugiego stopnia w Kujawskiej Szkole Wyższej we Włocławku dla osób rozpoczynających naukę w roku akademickim 2016/2017
Uchwała Nr 19/16 Senatu KSW w sprawie zatwierdzenia wzoru umowy o naukę na studiach podyplomowych w Kujawskiej Szkole Wyższej we Włocławku dla osób rozpoczynających naukę w roku akademickim 2016/2017
[fblike]
Organizatorami I Forum są: Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku, Kujawsko-Dobrzyński Uniwersytet Trzeciego Wieku oraz Fundacja na Rzecz Rozwoju KSW „Vladislawia”
W konferencji prasowej udział wzięła Z-ca Prezydenta Miasta Włocławek ds. edukacji i spraw społecznych dr Barbara Moraczewska oraz Rektor Kujawskiej Szkoły Wyższej prof. nadzw. dr hab. Stanisław Kunikowski, Prorektor Kujawskiej Szkoły Wyższej dr Władysław Kubiak, Prezes Zarządu Kujawsko-Dobrzyńskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Jerzy Nowacki, Przewodnicząca KDUTW Oddział Włocławek Halina Sarnowska i Pełnomocnik Rektora ds. KDUTW Ewa Murszewska.
Więcej o I Kujawsko-Pomorskim Forum Seniorów Włocławek 2016 na:
http://ksw.wloclawek.pl/pl/dzialania/kujawsko-dobrzynski-uniwersytet-trzeciego-wieku/i-kujawsko-pomorskie-forum-seniorow/kilka-slow-o-forum
[fblike]
Głównym celem Konferencji jest zapoczątkowanie szerszej dyskusji w kontekście problematyki specyficznych i ogólnych trudności w uczeniu się poprzez wymianę doświadczeń, wyników badań czy obserwacji ze strony przedstawicieli różnych środowisk zaangażowanych w działania profilaktyczne, diagnostyczne, terapeutyczne i badawcze wobec zjawiska problemów w nauce. Ponadto istotnym zamierzeniem organizatorów oraz prelegentów Konferencji jest popularyzowanie wiedzy z zakresu dysleksji rozwojowej i innych trudności w uczeniu się w środowiskach oświatowych, wśród nauczycieli, pedagogów, specjalistów, a także uczniów szkół ponadgimnazjalnych.
Podjęcie wskazanej tematyki jest szczególnie istotne z punktu widzenia pragmatyki edukacyjnej. Zgodnie ze wskaźnikami epidemiologicznymi trudności w uczeniu się spowodowane różnymi przyczynami dotyczą ok. 30- 40% uczniów, natomiast dysleksja rozwojowa występuje u ok. 10- 15% populacji szkolnej. Konsekwencją jest konieczność poszukiwania i udoskonalania już istniejących oddziaływań diagnostyczno- terapeutycznych, ale również podejmowanie działań zapobiegawczych.
Dostosowanie metod i form nauczania do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia z trudnościami w nauce, daje szansę osiągnięcia sukcesu dydaktycznego na miarę indywidualnych predyspozycji oraz zmniejsza ryzyko wtórych problemów emocjonalno-motywacyjnych. Jednocześnie zrozumienie istoty omawianych zjawisk pozwoli na szybsze i jak najwcześniejsze ich rozpoznawanie, a w konsekwencji ułatwi skuteczną pomoc oraz wsparcie terapeutyczne.
Zagadnienia podjęte w ramach Konferencji można w zasadzie umieścić w kilku blokach tematycznych: medycznym, psychologicznym oraz pedagogiczno- logopedycznym. Wszystkie łączą się z tematyką procesów uczenia się oraz trudnościami w tym zakresie.
Program konferencji:
godz.10.00
Otwarcie konferencji
prof. nadzw. dr hab. Stanisław Kunikowski – Rektor Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku
Wykład inauguracyjny konferencji:
prof. zw. dr hab. Zygmunt Wiatrowski – Dyrektor Instytutu Pedagogiki Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku
- Działalność Włocławskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji – mgr Mirosława Żbikowska, wiceprzewodnicząca Włocławskiego Oddziału PTD
- Mózgowe podstawy procesów uczenia się – dr hab. n. med. Wojciech Beuth, neurochirurg, adiunkt na Wydziale Nauk o Zdrowiu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, Kierownik Oddziału Neurochirurgii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Włocławku
- Procesy integracji sensorycznej a uczenie się – mgr Paweł Jurkiewicz, mgr pedagogiki rewalidacyjnej, certyfikowany terapeuta SI – Centrum Diagnostyczno-Terapeutyczne „Praxis” we Włocławku
- Rola ruchu w procesie uczenia się – dr Marek Zieliński, dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, nauczyciel dyplomowany w Zespole Szkół Ekonomicznych we Włocławku, 2-gi stopień specjalizacji zawodowej z wychowania fizycznego
- Emocje w procesie uczenia się – dr n. med. Maria Posłuszna-Owcarz, dyrektor Instytutu Nauk o Zdrowiu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, zastępca dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Ośrodka Adopcyjnego w Toruniu Kierownik Oddziału we Włocławku, psycholog w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodziezy SPZPS we Włocławku
- Psychologiczne funkcjonowanie osób z dysleksją rozwojową – dr Beata Płaczkiewicz, dziekan Wydziału Nauk Pedagogicznych Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku
- Dziecko z dysleksją w domu i w szkole – praktyka dnia codziennego – mgr Joanna Osowska, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego we Włocławku
- Ryzyko dysleksji i jego diagnozowanie – mgr Zofia Wojdat, Zespół Szkół Integracyjnych Nr 1 we Włocławku
- Stymulowanie rozwoju mowy u dzieci w przedszkolu (na przykładzie działań logopedycznych w Przedszkolu Publicznym nr 19 „Bajka” we Włocławku) – dr Tomasz Borowiak, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku
- Zaburzenia funkcji językowych jako jeden z symptomów dysleksji – mgr Jolanta Zielińska, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku
- Trauma dziecięca a funkcjonowanie szkolne – dr Lidia Wiśniewska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
- Neuro-dydaktyka. Szansa czy złudzenie – mgr Robert Bielecki, Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku
Komitet organizacyjny konferencji:
dr Tomasz Borowiak
dr Beata Płaczkiewicz
mgr Adam Grudzień
Komitet naukowy konferencji:
prof. zw. dr hab. Zygmunt Wiatrowski
dr hab. n. med. Wojciech Beuth
dr n. med. Maria Posłuszna-Owcarz
dr Marek Zieliński
dr Tomasz Borowiak
dr Beata Płaczkiewicz
Miejsce: Collegium Novum KSW, ul. Okrzei 94A, sala 50 Vp.
Informacji o konferencji udziela: dr Beata Płaczkiewicz, tel. 662-123-069, mail: bplaczkiewicz@ksw.wloclawek.pl
Uchwala Założyciela Uczelni poprzedzona była opinią Senatu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, który w tajnym głosowaniu również jednogłośnie opowiedział się za kandydaturą prof. Stanisława Kunikowskiego.
[fblike]
Na szkoleniu fizjoterapeuci mogli dowiedzieć się o wielu zaletach jakie daje urządzenie LEVITAS w porównaniu do tradycyjnego UGUL-a tj.:
• możliwości ułatwionego oraz zwiększonego zakresu ruchu wykonywanego przez pacjenta dzięki specjalnemu systemowi prowadnic, rolek i ślizgów oraz ruchomego ramienia
• wykonania wielu technik pomagających zarówno terapeucie jak i pacjentowi tj. trakcja masaż funkcyjny, kompresja, dekompresja w stawach itd.
• prowadzenia ćwiczeń indywidualnych zarówno z pacjentami ortopedycznymi, reumatologicznymi, neurologicznymi wykorzystując linki elastyczne, obciążenia itp.
Każdy uczestnik miał możliwość pod okiem prowadzącego wykonać ćwiczenia na sprzęcie LEVITAS.
W szkoleniu brali udział studenci jaki i osoby już praktykujące w zawodzie fizjoterapeuty.
[fblike]
Chcemy zachęcić uczestników Szkoły Letniej do tego, aby stali się inicjatorami i liderami przedsięwzięć międzynarodowych realizowanych w ich gminie, na uczelni, w firmie czy w organizacji. III edycja Szkoły Letniej odbędzie się w dniach 11-15 lipca br. w Centrum Konferencyjnym „Daglezja” w Przysieku k/Torunia.
O uczestnictwo w Szkole Letniej starać się mogą osoby w wieku 18-26 lat, zamieszkujące na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Udział jest bezpłatny, organizatorzy zapewniają noclegi i pełne wyżywienie. Uczestnicy ponoszą koszty dojazdu.
Zgłoszenia przyjmujemy do 23 czerwca br.
Szkoła składa się ze spotkań, warsztatów i wizyt studyjnych, w trakcie których zostaną podjęte takie zagadnienia, jak:
- cechy skutecznego lidera,
- współpraca międzynarodowa w biznesie
- metoda projektu i jej zastosowania,
- praca i kariera w instytucjach międzynarodowych,
- liderzy w III sektorze,
- źródła finansowania współpracy międzynarodowej,
- aktualna sytuacja międzynarodowa.
Odpowiedzi na pytania dotyczące organizacji i programu III edycji Szkoły Letniej udziela jej koordynator, Witold Jankowiak (tel. 607-191-484; e-mail: witold.jankowiak@fundacja-torun.pl).