M jak microlearning, czyli innowacyjność w praktyce KSW

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Głównymi adresatami są stowarzyszenia paramilitarne, organizacje proobronne i klasy mundurowe. Istotę drugiego kursu stanowi ponad 200 sentencji łacińskich. Microlearning to nauka w bardzo krótkich modułach trwających kilka minut. Wykorzystuje wiedzę o tym jak się uczyć, jak działa mózg i jak zapamiętywane są informacje. To trend, nazywany niekiedy rewolucją, która ma prowadzić do lepszego zarządzania własnymi umiejętnościami i podniesienia kompetencji, a przez to do zwiększania szans na rynku pracy. Powyższe działania, stanowią element implementacji strategii rozwoju uczelni na lata 2017-2020, której zapisy stanowią o konieczności wzmacniania wizerunku KSW, jako uczelni innowacyjnej, wykorzystującej formy oraz metody e-learningu, jednocześnie będącej ogólnopolskim liderem w sferze krzewienia idei proobronności. Celem „M jak Murphy!” jest zachęcenie przedstawicieli środowiska proobroonności do oswajania się z trudnym i nierzadko niezrozumiałym żargonem wojskowym, chociażby na potrzeby kontaktów z przedstawicielami organizacji partnerskich z krajów NATO oraz Unii Europejskiej. Na podstawie materiału w języku angielskim pt.: „Murphy’s Laws of Combat”, w ramach współpracy Instytutu Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności (INoBiO) z Centrum E-learningu KSW (CEL) dokonane zostało profesjonalne tłumaczenie. Powstał materiał o szczególnych walorach szkoleniowych, pt.: „Prawa walki zbrojnej według Murphy’ego”. Skoro Murphy, to wszystko jest z przymrużeniem oka. Codziennie, na uczelnianych portalach w mediach społecznościowych pojawia się jedno prawo (mikro-lekcja), jako zachęta do refleksji oraz zapamiętywania. Rolę wiodącą odgrywają: konto Uczelni w aplikacji Twitter (@kswwloclawek) na Instagramie oraz profil INoBiO na portalu Facebook. Dla zainteresowanych, kilka słów wprowadzenia, po polsku I angielsku: Wersja polska: Nikt tak do końca nie wie kim naprawdę był pan Murphy, natomiast okazuje się, że wokół nas jest pełno jego śladów. Opracowana przez niego lista spostrzeżeń na temat prowadzenia walki zbrojnej pochodzi z wielu źródeł. Jest prawdopodobnie niekompletna, i na swój sposób niedokładna, tak jak każda inna historyjka wojskowa jaką można przywołaćEnglish version: Nobody seems to know who Mr. Murphy was, but he sure seems to be around a lot. This list of observations on the conduct of war is drawn from a variety of sources, and while probably incomplete, is in its own way as accurate as any other military history to be found. Zachęcamy do obserwowania i interakcji w mediach społecznościowych!

Platforma LMS ILIAS narzędziem testów językowych

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Dotychczas platforma e-ksw.wloclawek.pl była wykorzystywana m.in. do wspierania potrzeb wykładowców Uczelni w ramach wybranych przedmiotów, do prowadzenia badań ankietowych dzięki zamieszczaniu e-kwestionariuszy, do oceny przez studentów procesu jakości kształcenia, a także do prowadzenia szkolenia w ramach programu DEEP Ukraine. Wkrótce wachlarz możliwości platformy zostanie poszerzony o kolejną funkcjonalność – prowadzanie testów językowych na bazie opracowanej puli pytań. Platforma uczelniana posiada 20 typów pytań, które mogą być zastosowane.
W odniesieniu do języka obcego, narzędzie testów pozwala nie tylko na ocenę sprawności gramatycznych lub rozumienie tekstu. To także np. weryfikacja sprawności słuchania, dzięki dodawaniu do pytań odpowiednich plików audio. Istnieje ponadto możliwość oceniania sprawności pisania, dzięki pytaniom typu szkic, w ramach których studenci opracowują referaty na zadany temat.
Wykorzystanie testów w formule e-learningu przynosi liczne korzyści. To przede wszystkim oszczędność czasu. Wykładowca nie musi go tracić na drukowanie formularzy, pilnowanie studentów podczas wypełniania testu oraz sprawdzenie wyników. Przygotowując test na platformie e-learningowej wykładowca poświęca czas wyłącznie na przygotowanie pytań, bowiem reszta czynności jest realizowana przez system, zgodnie z przyjętym wariantem weryfikacyjnym.

Platforma LMS ILIAS narzędziem wspierania działalności naukowo-badawczej

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Konstrukcja uniemożliwia identyfikację respondenta. Kwestionariusz stanowi przykład możliwości wykorzystania platformy e-learningowej Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku do wspierania potrzeb sfery naukowo-badawczej.
Warto podkreślić, że LMS ILIAS oferuje wiele możliwości w zakresie ankietowania, dzięki wbudowanemu modułowi. Ankiety pozwalają na przykład na ewaluację poszczególnych zajęć, kursów oraz elementów procesu nauczania. W module ankiet występują różne rodzaje pytań, które różnią się charakterystyką i umożliwiają przeprowadzenie badań jakościowych oraz ilościowych nawet na bardzo dużej liczbie użytkowników. W związku z tym LMS ILIAS może być wykorzystywany także jako narzędzie ankietowania satysfakcji studentów lub ich losów po zakończeniu kształcenia. Wspomniane możliwości zostaną wkrótce wykorzystane dla potrzeb uczelnianego system zapewniania jakości kształcenia.
Walor dydaktyczno-naukowy posiadają również inne elementy wbudowane w platformę, np. testy oraz pule pytań. To formy sprawdzenia wiedzy. Występują jako autonomiczne funkcjonalności, niezależnie od innych obiektów, np. modułów nauczania. LMS ILIAS posiada obecnie 20 typów pytań, które mogą być zastosowane. Wykorzystanie testów w e-learningu przynosi wykładowcy korzyści. To przede wszystkim oszczędność czasu. Jeżeli test odbywa się w formie e-learningowej, nauczyciel nie musi poświęcać czasu na wydrukowanie zadań, pilnowanie studentów podczas wypełniania testu oraz sprawdzenie. Przygotowując test na platformie e-learningowej wykładowca poświęca czas tylko na przygotowanie pytań, reszta zadań jest realizowana przez system.

Wzbogacenie uczelnianej oferty e-learningowej

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Dotyczyło ono wsparcia wysiłków Uczelni podejmowanych na rzecz upowszechniania edukacji dla bezpieczeństwa i obronności oraz wdrażania innowacyjnych form kształcenia i szkolenia. Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie posiada prawa autorskie, stąd uzyskanie zgody na eksploatację było koniecznym warunkiem wykorzystania kursów: ”Historia i tradycja oręża polskiego” oraz „Międzynarodowe prawo humanitarne konfliktów zbrojnych” do celów dydaktycznych Uczelni. Obecnie ww. kursy są umieszczone na platformie LMS ILIAS Akademii Sztuki Wojennej, natomiast docelowo nastąpić ma ich migracja na platformę LMS ILIAS Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku. Szczegółowe zasady dostępu dla pracowników oraz studentów do ww. kursów zostaną przedstawione w najbliższym czasie, po uszczegółowieniu procedur cyberbezpieczeństwa wynikających ze specyfiki platformy LMS ILIAS. Przedmiotowa kwestia to kolejny element wdrażania koncepcji e-learningu dla potrzeb procesu kształcenia, realizowanej w Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziału Nauk Społecznych i Technicznych. Należy podkreślić, że od 9 stycznia jest dostępny on-line „Kurs e-learningowy świadomości wielokulturowej”.

„Kurs e-learningowy świadomości wielokulturowej” już dostępny on-line

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Udostępnienie kursu jest elementem wdrażania koncepcji e-learningu dla potrzeb procesu kształcenia, realizowanej w Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziału Nauk Społecznych i Technicznych. Kluczowym elementem było wykonanie autoryzowanego tłumaczenia, z języka angielskiego na polski, kursu „Introduction to Culture Awareness – ICA”. Jak wynika z założeń, celem kursu jest podniesienie poziomu indywidualnej świadomości wielokulturowej oraz umożliwienie zrozumienia istoty tego zjawiska. To także przedstawienie palety różnych kwestii o znaczeniu kulturowym, które codziennie wywierają na nas wpływ. Struktura kursu bazuje na sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, zaś każdy dzień stanowi jedną lekcję. Każda lekcja obejmuje różne kwestie przedstawione w formie studiów przypadków. Kujawska Szkoła Wyższa uzyskała możliwość dostępu oraz przetłumaczenia kursu na bazie zasad i procedur dot. dystrybucji produktów e-learningowych, wykonanych na potrzeby kształcenia i szkolenia w państwach NATO.
Kurs jest dostępny dla wykładowców biorących udział w programie pilotażowym e-learningu dla potrzeb Wydziału Zamiejscowego w Nowym Targu. Kurs mogą ukończyć także pracownicy uczelni posiadający adresy mailowe w domenie @ksw.wloclawek.pl, po uprzedniej rejestracji na platformie i założeniu konta. Dostęp do kursu zostanie umożliwiony także studentom, po wcześniejszej weryfikacji ich adresów mailowych, co wynika z procedur cyberbezpieczeństwa związanych z funkcjonowaniem platformy LMS ILIAS.

Ruszył program pilotażowy e-learningu w KSW

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

W jego ramach, już w semestrze zimowym bieżącego roku akademickiego, sześć przedmiotów na pierwszym oraz drugim roku studiów licencjackich, na kierunku bezpieczeństwo narodowe, w Wydziale Zamiejscowym w Nowym Targu, będzie realizowanych w tej formule. Natomiast w semestrze letnim, e-learningiem w Nowym Targu objętych zostanie osiem przedmiotów. W związku z potrzebami programu pilotażowego, prowadzone są szkolenie wykładowców tych przedmiotów, zarówno stacjonarnie, jak z wykorzystaniem samej platformy. Dużą pomoc dla użytkowników mają stanowić filmiki poglądowe, systematycznie umieszczane w zasobach LMS ILIAS. Dotyczą wstępnie pięciu wybranych kwestii, natomiast docelowo będą stanowiły zestaw/instrukcję obsługi platformy:
1. Jak umieszczać materiały w formie PDF na platformie LMS ILIAS?
2. Jak sortować materiały na platformie LMS ILIAS?
3. Jak zarejestrować się do kursu? – dla studentów
4. Jak zatwierdzić rejestracje do kursu? – dla nauczycieli
5. Autoprezentacja: portfolio, wizytówka.
Bieżące informacje związane z wprowadzaniem e-learningu w Kujawskiej Szkole Wyższej dostępne są na stronie internetowej http://inobio.e-ksw.wloclawek.pl oraz profilach w mediach społecznościowych: Twitter, Facebook. Instagram oraz YouTube.

Pozytywna atestacja platformy LMS ILIAS

Dział Promocji KSW 22 mar , 2018 0 Comments

Największym jej użytkownikiem jest Uniwersytet w Kolonii, gdzie na platformie zarejestrowanych jest ok. 105 tysięcy aktywnych użytkowników. W Polsce atestację posiadają tylko trzy platformy: Akademii Morskiej w Gdyni, Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie oraz Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku (szczegóły – www.ilias.de). Oprogramowanie LMS ILIAS jest ukierunkowane na osiąganie celów kształcenia oraz doskonalenia zawodowego. Kluczowymi zaletami oprogramowania są: (1) umożliwienie efektywnego tworzenie kursów i materiałów szkoleniowych poprzez oferowanie narzędzi i szablonów do automatyzacji pracy, (2) zastosowanie grup i kursów zapewniających zarządzanie, współdzielenie materiałów dydaktycznych – grupy i kursy agregują inne funkcjonalności takie jak: moduły nauczania, słowniki, wiki, fora, czaty, ankiety, testy, słowniki, pliki, (3) zapewnienie wielu sposobów dostarczania treści dydaktycznych w postaci modułów nauczania – ze względu na interoperacyjność, tzn. zapewnienie możliwość wymiany kursów z innymi podmiotami użytkującymi podobne platformy, (4) przewaga nad innymi systemami dzięki zintegrowanemu z platformą narzędziu ILIAS SCORM Edytor, (5) zapewnienie komunikacji poprzez czat tekstowy, forum dyskusyjne oraz pocztę elektroniczną, (6) zapewnienie dostępności wsparcia dla kanałów RSS, (7) odtwarzanie plików audio oraz wideo, (8) wykorzystanie narzędzi umożliwiających przeprowadzanie testów, ewaluacji, certyfikacji zajęć, w tym edycja i druk dyplomów oraz certyfikatów, (9) zapewnienie użytkownikowi, w ramach prywatnego pulpitu, zarządzania jego materiałami, (10) zapewnienie, dzięki portfolio, wskazania kompetencji oraz zainteresowań uczestników nauczania i moderatorów, (11) wspieranie różnych metod uwierzytelniania. Kolejnym działaniem związanym z wprowadzaniem Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku do głównego nurtu podnoszenia edukacji polskiego społeczeństwa oraz rozwoju idei społeczeństwa informacyjnego będzie włączenie KSW do bazy aktywności e-learningowej uczelni funkcjonującej pod egidą Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego (szczegóły – www.sea.edu.pl )Bieżące informacje związane z wprowadzaniem e-learningu w Instytucie Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziale Nauk Społecznych i Technicznych dostępne są na stronie internetowej http://inobio.e-ksw.wloclawek.pl oraz profilach w mediach społecznościowych: Twitter, Facebook. Instagram oraz YouTube.

Skok spadochronowy w tandemie nagrodą konkursową? Tylko w Kujawskiej Szkole Wyższej we Włocławku!

Dział Promocji KSW 13 mar , 2018 0 Comments

[fblike]

Temat konkursu, nawiązując do specyfiki języka mediów społecznościowych, opatrzono hasztagiem #mojebezpieczenstwonarodowe. Istota konkursu polega na umieszczeniu na Instagramie zdjęcia w stylistyce związanej z programami kierunku studiów bezpieczeństwo narodowe, prowadzonym w Kujawskiej Szkole Wyższej, na poziomie licencjackim i magisterskim. Konkurs trwa do 30 września 2018 r. Zgłoszenia można dokonywać wyłącznie poprzez umieszczanie na Instagramie tak otagowanych zdjęć. Nadsyłane propozycje będą wykorzystywane m.in. poprzez zamieszczanie na profilach Centrum E-learningu oraz w mediach społecznościowych. Liczy się kreatywność!

Uczestnikami mogą być wyłącznie osoby pełnoletnie oraz posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. Do konkursu mogą być zgłoszone zdjęcia, które w sposób oczywisty nawiązują do jego celu oraz zostały wykonane przez uczestnika. Zmiany polegające na fotomontażu oraz manipulacji cyfrowej są niedopuszczalne. Zdjęcia niespełniające powyższych wymagań nie zostaną dopuszczone do konkursu.

Spośród zgłoszonych zdjęć jury wybierze laureatów. Wyniki zostaną ogłoszone podczas inauguracji roku akademickiego 2018/2019. Jedocześnie odbędzie się wręczenie nagród, przy czym na zwycięzcę czeka dyplom oraz skok spadochronowy w tandemie z instruktorem – dr. Krzysztofem Grabowskim, dyrektorem Instytutu Nauk o Bezpieczeństwie i Obronności Wydziału Nauk Społecznych i Technicznych. Pan Dyrektor także osobą, u której dostępny jest pełny regulamin konkursu (budynek Collegium Novum KSw, ul. Okrzei 94 A).

KSW w kolejnym programie NATO

Dział Promocji KSW 01 gru , 2017 0 Comments

Pierwszą uczelnią jest Uniwersytet Obrony Narodowej Ukrainy z Kijowa, drugą zaś Akademia Wojskowa Sił Zbrojnych Azerbejdżanu z Baku. W korespondencji skierowanej 22 listopada br., do rektora Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku, prof. nadzw. dr. hab. Stanisława Kunikowskiego, przez przedstawiciela Kwatery Głównej NATO, p. Mariusza Solisa, wyrażona została prośba dot. możliwości skierowania przedstawicieli Centrum E-learningu KSW do stolicy Macedonii, w celu uczestnictwa w warsztatach specjalistycznych. Robocze tłumaczenie kluczowych fragmentów korespondencji:

Chciałbym podziękować Panu Rektorowi i pracownikom Uczelni za ogromną pomoc oferowaną przez Kujawską Szkołę Wyższą we Włocławku w ramach programu NATO DEEP Ukraina. E-learning jest ważnym elementem wpływającym na podnoszenie jakości edukacji obronnej, w dużym stopniu przyczyniając się do doskonalenia procesu kształcenia realizowanego wśród instytucji szkolnictwa wojskowego tego kraju. Jesienią tego roku NATO rozpoczęło nowy program edukacji obronnej, z udziałem Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii. Czerpiąc z sukcesu DEEP Ukraine w obszarze wsparcia e-learningu, chciałbym prosić Pana Rektora o rozszerzenie pomocy również na ten kraj. Jednym z pierwszych wydarzeń będą „Warsztaty E-learningu jako innowacyjne narzędzie edukacji i szkoleń – Wymiana najlepszych praktyk dotyczących rozwoju systemów E-learningowych w Akademii Wojskowej” organizowane w Skopje w dniach 11-14 grudnia 2017 r. Stąd prośba, aby przedstawiciele Centrum E-learningu KSW mogli uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. Z wyrazami szacunku i nadzieją na dalszą współpracę/ Mariusz Solis Kwatera Główna NATO

Skip to content