Odbył się kurs „Metoda dobrego startu”
3 i 4 grudnia, 30 uczestników zdobywało kwalifikacje do pracy Metodą Dobrego Startu według koncepcji prof. Marty Bogdanowicz. Metoda jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, których rozwój przebiega prawidłowo oraz dla dzieci w tym samym wieku, których rozwój przebiega wolniej i nieharmonijnie.
[fblike]
Podstawowym założeniem MDS jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych, dotykowo- kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji. Celem omawianej metody jest także kształtowanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Rozwijanie tych funkcji jest wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, a niezbędne dla dzieci, u których występują opóźnienia w rozwoju.
W zajęciach uczestniczyli nauczyciele z powiatu włocławskiego oraz studenci naszej uczelni. Kurs prowadziła p. Małgorzata Barańska, najbliższy współpracownik prof. Marty Bogdanowicz. Przebieg kursu obejmował teoretyczne wprowadzenie do Metody, przykładowe zajęcia praktyczne z wprowadzaniem wzoru graficznego, litery i cyfry, ćwiczenia ruchowo-słuchowe oraz ruchowo-słuchowo- wzrokowe, a także konstruowanie scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu.
Zajęcia zakończyły się uzyskaniem certyfikatu.
Organizatorem kursu była dr Renata Brzezińska z Wydziału Nauk Pedagogicznych.