Zarządzanie oświatą

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą ukierunkowane są na przygotowanie słuchaczy do sprawowania funkcji kierowniczych we wszelkiego rodzaju placówkach oświatowych. Odpowiadają oczekiwaniom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych
typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.

Absolwenci studiów podyplomowych nabywają wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie efektywnego i twórczego zarządzania placówkami związanymi z oświatą. Poznają podstawy prawne określające zasady sprawowania nadzoru pedagogicznego, zakres czynności podejmowanych przez osoby sprawujące funkcje kierownicze, a także niezbędną dokumentację prowadzoną przez osobę pełniącą nadzór. Nabywają wiedzę z zakresu sposobów
kontroli i badania wyników dydaktycznych. Rozwijają umiejętności i kompetencje z zakresu oceniania w kontekście czynności wynikających ze sprawowania nadzoru, w tym dokonywania oceny pracy nauczyciela czy podwładnego. Analizują i wypracowują sposoby skutecznego motywowania pracowników, poznają aspekty budżetowe funkcjonowania instytucji. Podejmowane w ramach studiów zagadnienia mają na celu wyposażenie absolwentów w takie kwalifikacje, które będą wykorzystywane do podnoszenia jakości pracy kierowanych przez nich placówek.

Zarządzanie i dowodzenie w sytuacjach kryzysowych

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 240 godzin

Administracja rządowa oraz samorządowa, organy bezpieczeństwa, a także zainteresowane jednostki gospodarcze mają za zadanie zorganizować spójny system przeciwdziałania nadzwyczajnymi zagrożeniom spowodowanym przez naturę lub człowieka. System ten zawiera elementy organizacyjne, operacyjne i logistyczne pozwalające na szybkie reagowanie na zaistniałe zagrożenia. Bardzo istotne jest zapewnienie właściwej koordynacji działań ratowniczych wszystkich zainteresowanych służb oraz szybka likwidacja skutków zagrożeń. Jednym z istotnych warunków prawidłowego funkcjonowania takiego systemu jest właściwie przygotowana kadra dowódcza i administracyjna. Takie właśnie kwalifikacje uzyskają absolwenci studiów podyplomowych Zarządzanie i dowodzenie w sytuacjach kryzysowych.

Wspomaganie rozwoju dziecka z autystycznym spektrum zaburzeń

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Celem studiów jest przygotowanie absolwenta do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami  dorosłymi z autystycznym spektrum zaburzeń w placówkach zajmujących się edukacją i terapią osób z autyzmem na przestrzeni całego ich życia (przedszkola integracyjne i specjalne, specjalistyczne ośrodki diagnozy, klasy integracyjne i specjalne, Warsztaty Terapii Zajęciowej, Środowiskowe Domy Samopomocy, ośrodki zajmujące się rehabilitacją społeczną osób z autyzmem). Słuchacz będzie miał możliwość rozwoju kompetencji w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego dziecka z autyzmem na każdym etapie edukacyjnym. Program studiów obejmuje treści kształcenia, których realizacja umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw realizujących potrzeby i możliwości edukacyjne osób z autyzmem, współpracę z ich środowiskiem wychowawczym oraz innymi specjalistami. Uczestnicy zostaną zapoznani z kryteriami diagnostycznymi oraz metodami i formami prowadzenia specjalistycznych zajęć z osobami z autyzmem.

Wojny informacyjne

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Celem studiów jest nabycie zdolności i umiejętności praktycznych z zakresu procesów zachodzących w obszarze procesów informacyjnych podmiotu i zjawiska wojny informacyjnej. Kierunek ten umożliwi m. in. sprawne generowanie modeli działania w zakresie przeciwdziałania dezinformacji oraz modeli własnych działań wspierających procesy walki informacyjnej nakierowanych na kooperacje negatywną.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to bardzo dobra propozycja dla osób, które planują pracować z małymi dziećmi. Studia podyplomowe zwiększą ich szanse na znalezienie pracy w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju. Co ważne, uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę, jak rozpoznawać zaburzenia w rozwoju psychoruchowym oraz jak prowadzić terapię dzieci z różnymi dysfunkcjami, wykorzystując rozmaite formy i metody pracy.
Celem studiów jest umożliwienie słuchaczom nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie organizowania i prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, opracowywania i realizowania indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i jego rodziny, przeprowadzania wielospecjalistycznej diagnozy, terapii dziecka i oceny efektywności podejmowanych wobec niego działań wyboru i dostosowania metod do potrzeb rozwojowych dziecka, prowadzenia konsultacji i instruktażu dla rodziców, dokumentowania działań realizowanych z dzieckiem i jego rodziną, prowadzenia zajęć terapeutycznych z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie, słuchowo, wzrokowo, z autyzmem, zaburzeniami zachowania i dysfunkcją ruchu.

Wczesne nauczanie języka niemieckiego

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

3 semestry

Absolwenci studiów podyplomowych „Wczesne nauczanie języka niemieckiego” posiadający certyfikat znajomości języka niemieckiego będą mogli podjąć zatrudnienie w charakterze nauczyciela języka niemieckiego w przedszkolach i klasach I – III szkół podstawowych. Osoby, które nie posiadają świadectwa znajomości języka niemieckiego w stopniu podstawowym zgodnie z rozporządzeniem będą mogły przystąpić do zdania egzaminu ze znajomości języka niemieckiego.

Wczesne nauczanie języka angielskiego

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

3 semestry

Absolwenci studiów podyplomowych „Wczesne nauczanie języka angielskiego” posiadający certyfikat znajomości języka angielskiego będą mogli podjąć zatrudnienie w charakterze nauczyciela języka angielskiego w przedszkolach i klasach I–III szkół podstawowych. Osoby, które nie posiadają świadectwa znajomości języka angielskiego w stopniu podstawowym zgodnie z rozporządzeniem będą mogły przystąpić do zdania egzaminu ze znajomości języka angielskiego.

Tyflopedagogika

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Tyflopedagogika zajmuje się wychowaniem, edukacją, terapią oraz rehabilitacją osób niewidomych i niedowidzących w placówkach oświatowych (w tym integracyjnych) oraz poradniach specjalistycznych i ich rodzinami.

Studia umożliwią uzyskanie kwalifikacji i umiejętności potrzebnych do pracy edukacyjnej, wychowawczej i terapeutycznej z dzieckiem z wadą wzroku na wszystkich etapach edukacyjnych, w przedszkolu, szkole specjalnej, masowej, integracyjnej, a także w internacie i świetlicy. Słuchacze poszerzą swoje kompetencje zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia z niepełnosprawnością wzrokową. Student zostanie wyposażony w wiedzę i umiejętności praktyczne niezbędne do pracy wychowawczej, opiekuńczej, dydaktycznej i rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą
niewidomą i słabowidzącą oraz w wiedzę o prawidłowościach rozwoju i zachowania się dzieci niewidomych i słabowidzących oraz o ich trudnościach w przystosowaniu się do warunków szkolnych i internatowych. Zostanie przygotowany do dokonywania diagnozy psychopedagogicznej i funkcjonalnej dzieci i młodzieży niepełnosprawnych wzrokowo. Nabędzie także umiejętność wspierania rodziny dziecka oraz inicjowania i prowadzenia działań integracyjnych w środowisku, a także w umiejętności psychoedukacyjne. W trakcie studiów zostanie również ukazana specyfika procesu kształcenia i wychowania osób z uszkodzonym narządem wzroku.

Trener i coach w biznesie, edukacji i administracji publicznej

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Studia obejmują tematykę diagnozy potrzeb szkoleniowych i rozwojowych, pracę z grupą oraz specyfikę warsztatu pracy trenera, coacha. Ważnym aspektem jest przedstawienie kwestii wykorzystania nowych technologii w pracy trenera/coacha.

Terapia zajęciowa

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Studia podyplomowe mają na celu przekazanie niezbędnej wiedzy merytorycznej i metodologicznej z zakresu terapii zajęciowej.

Wybrane przedmioty z programu studiów

-Zaburzenia mowy
-Diagnoza i terapia pedagogiczna
-Metodyka kształcenia zintegrowanego
-Podstawy komunikacji
-Podstawy psychiatrii
-Podstawy socjoterapii
-Praktyka zawodowa
-Egzamin końcowy