Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna – NOWOŚĆ!

Dział Promocji KSW 16 maja , 2019 0 Comments

Po zakończeniu 5-letniego kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej absolwent otrzymuje gruntowne przygotowanie merytoryczne, metodyczne i organizacyjne do pracy z dziećmi w różnych jej formach. Posiada głęboką wiedzę pedagogiczną, psychologiczną, filozoficzną i aksjologiczną wspomagającą rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się, wykorzystywaną w codziennej pracy nauczycielskiej do efektywnego organizowania i wspierania integralnego rozwoju dziecka/ucznia oraz udzielania pomocy rodzicom/opiekunom w wychowaniu dziecka. Jest przygotowany do pracy w różnych placówkach edukacyjnych (przede wszystkim w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej), ale także w instytucjach wychowawczych, opiekuńczych i społeczno-kulturalnych, znając aspekty ich działalności i sposoby funkcjonowania. 

Fizjoterapia

Dział Promocji KSW 14 maja , 2019 0 Comments

Kształcenie na kierunku Fizjoterapia odbywać się będzie na jednolitych studiach magisterskich prowadzonych w trybie stacjonarnym (dziennym) i niestacjonarnym (zaocznym).

50Studia adresowane są do osób, które uzyskały świadectwo dojrzałości oraz nie posiadają przeciwwskazań zdrowotnych, które uniemożliwiają wykonywanie zawodu fizjoterapeuty. Absolwent otrzyma tytuł zawodowy magistra.

Absolwent kierunku Fizjoterapia uzyska wykształcenie i przygotowanie zawodowe zgodne z wymaganiami obowiązującymi w jednostkach służby zdrowia – do pracy z osobami chorymi i niepełnosprawnymi, przede wszystkim w zakresie stosowania czynników naturalnych (fizykalnych) w profilaktyce oraz w celach leczniczych.

Ponadto Absolwent kierunku Fizjoterapia:

  • przestrzega zasad etyki zawodowej, uznanych norm kulturowych i praw człowieka,
  • dysponuje wiedzą i umiejętnościami niezbędnymi do kształtowania, podtrzymywania, przywracania sprawności osób w różnym wieku w związku z utraconą, obniżoną wskutek chorób lub urazów wydolnością organizmu,
  • wykonuje w sposób nienaganny wszelkie zabiegi fizjoterapeutyczne – dostosowuje swoje działania do nadrzędnych celów rehabilitacji w ramach funkcjonowania zespołów rehabilitacyjnych oraz kontrolowania efektywności procesu fizjoterapii,
  • współpracuje z członkami zespołu na rzecz doskonalenia jakości świadczeń.

Absolwent będzie przygotowany do pracy w placówkach służby zdrowia, ośrodkach dla osób niepełnosprawnych, ośrodkach sportowych oraz w szkolnictwie (po ukończeniu specjalności nauczycielskiej). Jednocześnie opanuje język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz będzie się swobodnie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów. 

Neurodydaktyka

Dział Promocji KSW 20 Lut , 2019 0 Comments

 

2 semestry

Główny cel studiów to poznanie najnowszych badań nad mózgiem oraz neurobiologicznych podstaw uczenia się, których zastosowanie w praktyce szkolnej umożliwia pełne wykorzystanie potencjału uczniów. Bogaty program studiów umożliwi także każdemu Słuchaczowi poznanie
i doświadczenie podstaw neurometodyki. Ich stosowanie zapewnia ożywienie tradycyjnego nauczania oraz  motywuje uczniów do myślenia. Doświadczeni Praktycy podzielą się wiedzą z zakresu wykorzystania w terapii i edukacji kart metaforycznych, myślenia wizualnego, technik pracy opartych o nauczanie polisensoryczne i teorię inteligencji wielorakich, a także najnowszych rozwiązań z zakresu neurotechnologii. Osobny moduł umożliwi Słuchaczom zdobycie umiejętności stosowania w rozwoju własnym i ucznia wybranych narzędzi  terapii poznawczo-behawioralnej, coachingu i tutoringu.

Integracja sensoryczna

Dział Promocji KSW 20 Lut , 2019 0 Comments

     

3 semestry

Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie z zagadnieniem Integracji Sensorycznej, jej rozwojem oraz wpływem na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami Integracji Sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka. Zostaniecie Państwo wyposażeni w wiedzę spełniającą wymagania metody Integracji Sensorycznej. Studia adresowane są do lekarzy, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów.

Studia trwają 3 semestry i prowadzone są w wymiarze 380 godzin, w tym 120 godzin praktyki

Zarządzanie zasobami ludzkimi

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 220 godzin

Celem studium jest przygotowanie specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach w warunkach globalizacji rynków. Cel ten realizowany jest przez: przekazywanie nowej i usystematyzowanej wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji na poziomie strategicznym i operacyjnym, kształtowanie umiejętności diagnozowania i projektowania oraz stosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania, projektowanie zintegrowanego systemu zarządzania zasobami ludzkimi, kształtowanie umiejętności kierowniczych, inspirowanie myślenia i rozwiązywania problemów personalnych z uwzględnieniem zasad nowoczesnej organizacji oraz interesów pracowników.

Zarządzanie zasobami dla kadry kierowniczej PSP i Służby Więziennej

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 220 godzin

Celem studiów jest doskonalenie zawodowe słuchaczy poprzez przyswojenie nowoczesnej wiedzy w zakresie zarządzania pracą, kapitałem i ziemią, niezbędnych do kierowania instytucją. Moduł zawodowy (specjalistyczny) uwzględnia zagadnienia specyficzne dla służby pożarniczej oraz służby więziennej. Moduł ten będzie realizowany odrębnie dla każdej z grup.

Zarządzanie układem przestrzennym w miastach i gminach

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 220 godzin

Interes społeczny często kłóci się z celami założonymi przez przedsiębiorców, czy też innymi grupami produkcyjnymi lub usługowymi w zakresie zagospodarowania terenów. Coraz większą wagę przykłada się do planowego zagospodarowania obszarów miast, gmin i wsi. Studia podyplomowe są skierowane do osób, które na wszystkich poziomach administracji samorządowej, bądź rządowej zajmują się zagospodarowaniem przestrzennym miast, gmin i wsi, a także zagospodarowaniem wskazanego makroregionu (województwa, czy innego wydzielonego obszaru).

Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie układem przestrzennym w miastach i gminach będzie znał współczesne procesy urbanistyczne, zagadnienia architektury i krajobrazu, podstawy gospodarki wodnej, wybrane problemy ochrony środowiska i ekonomiki przestrzeni. Będzie posiadał umiejętność planowania przestrzennego, kształtowania środowiska i kształtowania struktury osadniczej. Będzie znał zagadnienia związane z ochroną i kształtowaniem krajobrazu. Wybrane wyżej umiejętności poparte będą znajomością aspektów prawnych potrzebnych w zarządzaniu przestrzenią.

Zarządzanie oświatą

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą ukierunkowane są na przygotowanie słuchaczy do sprawowania funkcji kierowniczych we wszelkiego rodzaju placówkach oświatowych. Odpowiadają oczekiwaniom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych
typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.

Absolwenci studiów podyplomowych nabywają wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie efektywnego i twórczego zarządzania placówkami związanymi z oświatą. Poznają podstawy prawne określające zasady sprawowania nadzoru pedagogicznego, zakres czynności podejmowanych przez osoby sprawujące funkcje kierownicze, a także niezbędną dokumentację prowadzoną przez osobę pełniącą nadzór. Nabywają wiedzę z zakresu sposobów
kontroli i badania wyników dydaktycznych. Rozwijają umiejętności i kompetencje z zakresu oceniania w kontekście czynności wynikających ze sprawowania nadzoru, w tym dokonywania oceny pracy nauczyciela czy podwładnego. Analizują i wypracowują sposoby skutecznego motywowania pracowników, poznają aspekty budżetowe funkcjonowania instytucji. Podejmowane w ramach studiów zagadnienia mają na celu wyposażenie absolwentów w takie kwalifikacje, które będą wykorzystywane do podnoszenia jakości pracy kierowanych przez nich placówek.

Zarządzanie i dowodzenie w sytuacjach kryzysowych

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 240 godzin

Administracja rządowa oraz samorządowa, organy bezpieczeństwa, a także zainteresowane jednostki gospodarcze mają za zadanie zorganizować spójny system przeciwdziałania nadzwyczajnymi zagrożeniom spowodowanym przez naturę lub człowieka. System ten zawiera elementy organizacyjne, operacyjne i logistyczne pozwalające na szybkie reagowanie na zaistniałe zagrożenia. Bardzo istotne jest zapewnienie właściwej koordynacji działań ratowniczych wszystkich zainteresowanych służb oraz szybka likwidacja skutków zagrożeń. Jednym z istotnych warunków prawidłowego funkcjonowania takiego systemu jest właściwie przygotowana kadra dowódcza i administracyjna. Takie właśnie kwalifikacje uzyskają absolwenci studiów podyplomowych Zarządzanie i dowodzenie w sytuacjach kryzysowych.

Wspomaganie rozwoju dziecka z autystycznym spektrum zaburzeń

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Celem studiów jest przygotowanie absolwenta do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami  dorosłymi z autystycznym spektrum zaburzeń w placówkach zajmujących się edukacją i terapią osób z autyzmem na przestrzeni całego ich życia (przedszkola integracyjne i specjalne, specjalistyczne ośrodki diagnozy, klasy integracyjne i specjalne, Warsztaty Terapii Zajęciowej, Środowiskowe Domy Samopomocy, ośrodki zajmujące się rehabilitacją społeczną osób z autyzmem). Słuchacz będzie miał możliwość rozwoju kompetencji w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego dziecka z autyzmem na każdym etapie edukacyjnym. Program studiów obejmuje treści kształcenia, których realizacja umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw realizujących potrzeby i możliwości edukacyjne osób z autyzmem, współpracę z ich środowiskiem wychowawczym oraz innymi specjalistami. Uczestnicy zostaną zapoznani z kryteriami diagnostycznymi oraz metodami i formami prowadzenia specjalistycznych zajęć z osobami z autyzmem.