Neurodydaktyka

Dział Promocji KSW 20 Lut , 2019 0 Comments

 

2 semestry

Główny cel studiów to poznanie najnowszych badań nad mózgiem oraz neurobiologicznych podstaw uczenia się, których zastosowanie w praktyce szkolnej umożliwia pełne wykorzystanie potencjału uczniów. Bogaty program studiów umożliwi także każdemu Słuchaczowi poznanie
i doświadczenie podstaw neurometodyki. Ich stosowanie zapewnia ożywienie tradycyjnego nauczania oraz  motywuje uczniów do myślenia. Doświadczeni Praktycy podzielą się wiedzą z zakresu wykorzystania w terapii i edukacji kart metaforycznych, myślenia wizualnego, technik pracy opartych o nauczanie polisensoryczne i teorię inteligencji wielorakich, a także najnowszych rozwiązań z zakresu neurotechnologii. Osobny moduł umożliwi Słuchaczom zdobycie umiejętności stosowania w rozwoju własnym i ucznia wybranych narzędzi  terapii poznawczo-behawioralnej, coachingu i tutoringu.

Integracja sensoryczna

Dział Promocji KSW 20 Lut , 2019 0 Comments

     

3 semestry

Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie z zagadnieniem Integracji Sensorycznej, jej rozwojem oraz wpływem na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami Integracji Sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka. Zostaniecie Państwo wyposażeni w wiedzę spełniającą wymagania metody Integracji Sensorycznej. Studia adresowane są do lekarzy, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów.

Studia trwają 3 semestry i prowadzone są w wymiarze 380 godzin, w tym 120 godzin praktyki

Zarządzanie zasobami ludzkimi

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 220 godzin

Celem studium jest przygotowanie specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach w warunkach globalizacji rynków. Cel ten realizowany jest przez: przekazywanie nowej i usystematyzowanej wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji na poziomie strategicznym i operacyjnym, kształtowanie umiejętności diagnozowania i projektowania oraz stosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania, projektowanie zintegrowanego systemu zarządzania zasobami ludzkimi, kształtowanie umiejętności kierowniczych, inspirowanie myślenia i rozwiązywania problemów personalnych z uwzględnieniem zasad nowoczesnej organizacji oraz interesów pracowników.

Zarządzanie zasobami dla kadry kierowniczej PSP i Służby Więziennej

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 220 godzin

Celem studiów jest doskonalenie zawodowe słuchaczy poprzez przyswojenie nowoczesnej wiedzy w zakresie zarządzania pracą, kapitałem i ziemią, niezbędnych do kierowania instytucją. Moduł zawodowy (specjalistyczny) uwzględnia zagadnienia specyficzne dla służby pożarniczej oraz służby więziennej. Moduł ten będzie realizowany odrębnie dla każdej z grup.

Zarządzanie układem przestrzennym w miastach i gminach

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 220 godzin

Interes społeczny często kłóci się z celami założonymi przez przedsiębiorców, czy też innymi grupami produkcyjnymi lub usługowymi w zakresie zagospodarowania terenów. Coraz większą wagę przykłada się do planowego zagospodarowania obszarów miast, gmin i wsi. Studia podyplomowe są skierowane do osób, które na wszystkich poziomach administracji samorządowej, bądź rządowej zajmują się zagospodarowaniem przestrzennym miast, gmin i wsi, a także zagospodarowaniem wskazanego makroregionu (województwa, czy innego wydzielonego obszaru).

Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie układem przestrzennym w miastach i gminach będzie znał współczesne procesy urbanistyczne, zagadnienia architektury i krajobrazu, podstawy gospodarki wodnej, wybrane problemy ochrony środowiska i ekonomiki przestrzeni. Będzie posiadał umiejętność planowania przestrzennego, kształtowania środowiska i kształtowania struktury osadniczej. Będzie znał zagadnienia związane z ochroną i kształtowaniem krajobrazu. Wybrane wyżej umiejętności poparte będą znajomością aspektów prawnych potrzebnych w zarządzaniu przestrzenią.

Zarządzanie oświatą

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą ukierunkowane są na przygotowanie słuchaczy do sprawowania funkcji kierowniczych we wszelkiego rodzaju placówkach oświatowych. Odpowiadają oczekiwaniom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych
typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.

Absolwenci studiów podyplomowych nabywają wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie efektywnego i twórczego zarządzania placówkami związanymi z oświatą. Poznają podstawy prawne określające zasady sprawowania nadzoru pedagogicznego, zakres czynności podejmowanych przez osoby sprawujące funkcje kierownicze, a także niezbędną dokumentację prowadzoną przez osobę pełniącą nadzór. Nabywają wiedzę z zakresu sposobów
kontroli i badania wyników dydaktycznych. Rozwijają umiejętności i kompetencje z zakresu oceniania w kontekście czynności wynikających ze sprawowania nadzoru, w tym dokonywania oceny pracy nauczyciela czy podwładnego. Analizują i wypracowują sposoby skutecznego motywowania pracowników, poznają aspekty budżetowe funkcjonowania instytucji. Podejmowane w ramach studiów zagadnienia mają na celu wyposażenie absolwentów w takie kwalifikacje, które będą wykorzystywane do podnoszenia jakości pracy kierowanych przez nich placówek.

Zarządzanie i dowodzenie w sytuacjach kryzysowych

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry – 240 godzin

Administracja rządowa oraz samorządowa, organy bezpieczeństwa, a także zainteresowane jednostki gospodarcze mają za zadanie zorganizować spójny system przeciwdziałania nadzwyczajnymi zagrożeniom spowodowanym przez naturę lub człowieka. System ten zawiera elementy organizacyjne, operacyjne i logistyczne pozwalające na szybkie reagowanie na zaistniałe zagrożenia. Bardzo istotne jest zapewnienie właściwej koordynacji działań ratowniczych wszystkich zainteresowanych służb oraz szybka likwidacja skutków zagrożeń. Jednym z istotnych warunków prawidłowego funkcjonowania takiego systemu jest właściwie przygotowana kadra dowódcza i administracyjna. Takie właśnie kwalifikacje uzyskają absolwenci studiów podyplomowych Zarządzanie i dowodzenie w sytuacjach kryzysowych.

Wspomaganie rozwoju dziecka z autystycznym spektrum zaburzeń

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Celem studiów jest przygotowanie absolwenta do pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami  dorosłymi z autystycznym spektrum zaburzeń w placówkach zajmujących się edukacją i terapią osób z autyzmem na przestrzeni całego ich życia (przedszkola integracyjne i specjalne, specjalistyczne ośrodki diagnozy, klasy integracyjne i specjalne, Warsztaty Terapii Zajęciowej, Środowiskowe Domy Samopomocy, ośrodki zajmujące się rehabilitacją społeczną osób z autyzmem). Słuchacz będzie miał możliwość rozwoju kompetencji w zakresie wyzwalania potencjału rozwojowego dziecka z autyzmem na każdym etapie edukacyjnym. Program studiów obejmuje treści kształcenia, których realizacja umożliwi uczestnikom nabycie wiedzy, umiejętności i postaw realizujących potrzeby i możliwości edukacyjne osób z autyzmem, współpracę z ich środowiskiem wychowawczym oraz innymi specjalistami. Uczestnicy zostaną zapoznani z kryteriami diagnostycznymi oraz metodami i formami prowadzenia specjalistycznych zajęć z osobami z autyzmem.

Wojny informacyjne

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Celem studiów jest nabycie zdolności i umiejętności praktycznych z zakresu procesów zachodzących w obszarze procesów informacyjnych podmiotu i zjawiska wojny informacyjnej. Kierunek ten umożliwi m. in. sprawne generowanie modeli działania w zakresie przeciwdziałania dezinformacji oraz modeli własnych działań wspierających procesy walki informacyjnej nakierowanych na kooperacje negatywną.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

iP-m5T 15 Sty , 2019 0 Comments

2 semestry

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to bardzo dobra propozycja dla osób, które planują pracować z małymi dziećmi. Studia podyplomowe zwiększą ich szanse na znalezienie pracy w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju. Co ważne, uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę, jak rozpoznawać zaburzenia w rozwoju psychoruchowym oraz jak prowadzić terapię dzieci z różnymi dysfunkcjami, wykorzystując rozmaite formy i metody pracy.
Celem studiów jest umożliwienie słuchaczom nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie organizowania i prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, opracowywania i realizowania indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i jego rodziny, przeprowadzania wielospecjalistycznej diagnozy, terapii dziecka i oceny efektywności podejmowanych wobec niego działań wyboru i dostosowania metod do potrzeb rozwojowych dziecka, prowadzenia konsultacji i instruktażu dla rodziców, dokumentowania działań realizowanych z dzieckiem i jego rodziną, prowadzenia zajęć terapeutycznych z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie, słuchowo, wzrokowo, z autyzmem, zaburzeniami zachowania i dysfunkcją ruchu.